Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:36:14 GMT

لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری در روزهای حساس فعلی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۰۴۳

لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری در روزهای حساس فعلی

حریرچی گفت: تعطیلی مساجد، زیارتگاه‌ها، مراکز تجاری، اماکن ورزشی و مواردی از این قبیل، نباید باعث افزایش ترددهای غیرضروری مردم در این روزهای حساس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «ایرج حریرچی» امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابه با کرونا، با قدردانی از اقدامات انجام شده برای مدیریت و کنترل این بیماری از سوی دستگاه‌های اجرایی و همراهی خوب مردم در قطع زنجیره انتقال، گفت: بیماری‌های ویروسی از بزرگترین تهدیدهای بشری محسوب می‌شوند و شیوع بیماری کرونا در جهان نیز تلنگر بزرگی برای تمامی کشورها نسبت به توجه بیش از پیش به مقابله با بیماری‌های ویروسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران، بیست و یکمین کشوری بود که درگیر بیماری کرونا شد، افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری در کشور، دومین کشوری بودیم که بعد از کشور چین، بالاترین میزان ابتلا و مرگ‌ومیر را تجربه کردیم؛ ولی با کمک خداوند و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت و دستگاه‌های مسئول، توانسته‌ایم مانع شیوع بیشتر این بیماری در کشور شویم.
 
وی به وضعیت اسفناک و آمار بسیار زیاد مبتلایان به بیماری کووید19 و مرگ‌ومیر ناشی از آن در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: دست یاری خداوند در مدیریت بیماری کرونا در ایران مشاهده می‌شود و نباید عنایات خداوند متعال را نادیده گرفت؛ کشورهای غربی، مرگ بیش از 700 هزار نفر را در کشور ما را پیش‌بینی کرده بودند که خوشبختانه پیش‌بینی‌های آنها غلط از آب درآمده و خود این کشورها درگیری شدیدی با این بیماری دارند.
 
حریرچی با بیان این‌که میزان مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی، در بازه زمانی یک ماهه، روند نسبتا ثابتی داشته است، افزود: با توجه به نبود اطلاعات کافی از رفتار ویروس، امکان افزایش ناگهانی بیماری وجود دارد؛ لذا از تمام مردم می‌خواهیم که با رعایت توصیه‌های بهداشتی، جان خود و عزیزان‌شان را به خطر نیندازند.
 
وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به مخاطرات این بیماری، گفت: تعطیلی مساجد، زیارتگاه‌ها، مراکز تجاری، اماکن ورزشی و مواردی از این قبیل، نباید باعث افزایش ترددهای غیرضروری مردم در این روزهای حساس شود.
 
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا قلمداد کرد و ادامه داد: کاهش تماس مردم با یکدیگر با هدف پیشگیری از گسترش زنجیره انتقال بیماری از جمله موضوعاتی است که به طور جدی پیگیر هستم و از تمامی هموطنان خواهش می کنیم که با رعایت هرچه بیشتر توصیه های بهداشتی، به مدافعان سلامت رحم کرده و برای نابودی این بیماری در کشور تلاش کنند.
 
حریرچی به وضعیت خوب انجام تست‌های تشخیص کرونا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان وضعیت بسیار مساعدی نسبت به استان‌های دیگر دارد؛ هرچند ایده‌آل نیست. توان تست‌گیری روزانه این استان نزدیک به 700 مورد در روز است که رقم بسیار خوبی است.
 
وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ درمان قطعی برای ویروس کرونا در جهان کشف نشده است، اظهار داشت: تا زمانی که دارو و واکسن قطعی به این بیماری، کشف نشده و همچون سارس به خودی خود از بین نرود، باید با رعایت مسائل بهداشتی به زندگی با آن عادت کنیم.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حریرچی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: در برابر فعالیت های رژیم صهیونیستی، این دانشجویان می ایستند و مقابله می کنند و اینکه این اقدام جهانی شده باید آن را بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه روز شوراها روزی برای تبریک نیست بلکه بهانه ای برای این که شان شوراهای شهرها و روستاها یادآوری شوند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی باید در طول سال جاری و ساری باشد. امروز شورای محلات آغاز به کار می کنند و اقدامات متراکم ستاد مشارکت محله ای قابل تقدیر است.

نادعلی افزود: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست