Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای در پی مباحث منتشر شده در فضای مجازی در مورد خروج لاشه بدون طی فرآیند پیش سرد، واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است:

در پی‎‎‎‎‎‎‎‎ مباحث منتشر شده در فضای مجازی در مورد خروج لاشه بدون طی فرآیند پیش سرد از کشتارگاه صنعتی دام سهند شهرستان بناب به استحضار مردم شریف استان می‌رساند، طرح خنک سازی لاشه‌های دام در سطح استان به عنوان اولین استان در کشور که به طور کامل این طرح را از سالیان گذشته اجرا کرده است و اکنون نیز در تمامی کشتارگاه‌های صنعتی (شامل سه واحد) و غیرصنعتی (شامل 11 واحد) استان با نظارت مسئولان فنی- بهداشتی و ناظران دولتی مستقر در کشتارگاه‌ها با نظارت دقیق و با هدف تکمیل فرآیند تولید گوشت و کاهش انواع مخاطرات بهداشتی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو همواره اطمینان بخشی به مصرف کنندگان و شهروندان از بابت خرید گوشت قرمز استحصال شده در سیستم کشتارگاهی استان (دارای مهر بازرسی و برچسب نشانه گذاری تکمیلی) داده می‌شود.

در روزهای اخیر علی رغم محدودیت‌های اعلام شده در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا برای عموم افراد جامعه، واحدهای کشتارگاهی استان و پرسنل این مجموعه‌ها و مسئولان فنی بهداشتی و ناظرین دولتی و سیستم‌های نظارتی دامپزشکی استان هم‌چون گذشته مشغول به فعالیت هستند و در مورد خبر منتشر شده در مورخه ۹۹/۰۱/۲۲، لازم به توضیح که در حین بازرسی به یک مورد مشکوک برخورد شده بود که پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان، مشخص شد که لیبل نصب شده بر روی لاشه غیرمجاز و بدون داشتن مجوز حمل در یکی از قصابی‌ها متعلق به کشتارگاه صنعتی بناب نبوده است.

تحقیقات قضایی با پیگیری‌های این اداره کل در همین خصوص در حال انجام است و این اطمینان به شهروندان داده می‌شود که عملکرد کشتارگاه‌های صنعتی و سایر کشتارگاه‌ها کاملا تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی قرار دارند و هر شخصی که بخواهد از مهر و لیبل و شناسنامه‌های صادره از کشتارگاه‌ها سوء بهره برداری کند به شدت برخورد و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

هم‌چنان موضوع نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان به ویژه نظارت بر طی مراحل خنک سازی لاشه‌های دام به طور جدی در همه این واحدها انجام و تمامی فرآیند آن از حیث نگهداری و حمل و نقل به صورت کامل مستند سازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشتارگاه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست