Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@02:38:27 GMT

اقتصاد انگلیس را 35 درصد ریزش خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۴۰۵

اقتصاد انگلیس را 35 درصد ریزش خواهد داد

اگر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا سه ماه ادامه داشته باشد، اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ از نظر تولید ۳۵ درصد سقوط می کند.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از فایننشال تایمز، اگر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا سه ماه ادامه داشته باشد، اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم 2020 از نظر تولید 35 درصد سقوط می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر مسئولیت بودجه انگلیس اعلام کرد در این شرایط بدهی دولت 218 میلیارد پوند افزایش یافته و در 21-2020 به 273 میلیارد پوند می‌رسد و کسری بودجه انگلیس 14 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود یعنی بالاترین حد از پایان جنگ جهانی دوم و بیشتر از 10 درصد کسری بودجه ای که در اوج بحران بزرگ مالی گزارش شده بود.

این پیش‌بینی دفتر مسئولیت بودجه انگلیس تا حد زیادی به خاطر کاهش درآمدهای مالیاتی بوده که 15 درصد معادل 130 میلیارد پوند پایین‌تر از سطحی است که ماه گذشته انتظار می رفت. هزینه های دولت 88 میلیارد پوند بالاتر از پیش بینی این دفتر برای ماه مارس است که دلیل اصلی آن اقدامات اتخاذ شده برای حمایت از درآمد خانوارها است. هزینه های دولت انگلیس 25 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته که بالاترین حد از 1945 تا حالا است.

این دفتر تاکید کرد این اقدامات باید به محدود کردن آسیب طولانی مدت به استانداردهای زندگی و شرایط مالی عموم مردم کمک کند و اعلام کرد هزینه توقف فعالیت های اقتصادی مطمئناً بالاتر خواهد بود».


ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در پاسخ به این گزارش دفتر بودجه گفت:« واضح است که این شرایط تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد ما خواهد داشت. باید در این مورد صادق باشیم. مشخص است که باید هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم. این یک انتخاب بین سلامت و اقتصاد نیست».

دفتر مسئولیت بودجه انگلیس کاهش تولید ناخالص داخلی را به صورت فصلی به اندازه آسیب اقتصادی پیش‌بینی شده برای فرانسه اعلام کرد که پیامد آن افزایش نرخ بیکاری تا 10 درصد طی کمتر از یک ماه خواهد بود.

این دفتر اعلام کرد با وجود این پیش بینی های خوشبینانه، تولید ناخالص داخلی بازهم 13 درصد به صورت سالانه در 2020 کاهش می‌یابد که بیشتر از رکود های سالانه پس از جنگ جهانی یا بحران مالی بزرگ است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کسری بودجه انگلیس رشد اقتصادی پول نیوز ویروس کرونا بودجه تولید ناخالص داخلی میلیارد پوند بودجه انگلیس پیش بینی سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه رویداد مانوین گفت: سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد و معادل ۴ میلیارد دلار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود حسنلو؛ دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه رویداد مانوین اظهار کرد: سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد و معادل 4 میلیارد دلار است.

مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس 1403

وی ادامه داد: این در حالی است که سهم جهانی این حوزه 10 درصد است. برای جبران این فاصله و رسیدن به سهم 3 درصدی در افق کوتاه‌مدت، برنامه‌های متعددی در حال اجرا است.

حسنلو تصریح کرد: رویداد مانوین به عنوان یکی از این برنامه‌ها، با هدف توجه بیشتر به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم آغاز به کار کرده است.

وی تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و منطقه آزاد قشم گامی در جهت توسعه این حوزه در کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین