Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر محمد جواد فدائی شامگاه چهارشنبه در دیدار معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد کشور افزود: فشارهای زیادی برای تعطیلی معادن و صنایع استان در ایام شیوع کرونا در استان و کشور داشتیم اما با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه ندادیم به تولید و اقتصاد استان خسارت زیادی وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: برای تحقق این شعار نیازمند سرمایه گذاری و شروع پروژه های جدید در استان هستیم و امیدواریم با توجه به افزایش حجم تولید و فروش شرکت های مس و گل گهر در استان این مهم محقق شود.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم صرف بخش هایی از درآمد معادن استان در بحث زیرساخت ها اظهار داشت: برای تابستان پیش رو بزرگترین دغدغه ما تأمین آب آشامیدنی مردم بویژه در شهر کرمان است و لازم است با کمک شرکت های بزرگ معدنی بتوانیم با خرید چاه های کشاورزی بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این دیدار با اشاره به استخراج حدود ۳۵ میلیون تن ماده معدنی در سال ۹۸ در سیرجان گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد گل گهر در سال ۹۸ بوده است که رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ را داشتیم و ۴۸۰ میلیون دلار طرح در سال ۹۸ در منطقه سیرجان اجرا کردیم که رقم بزرگی است.

خداداد غریب پور با اشاره به رکوردهای تاریخی مس در سال ۹۸ تصریح کرد: حجم صادرات مس از ۴۸۰ میلیون دلار در سال ۹۷ به یک میلیارد دلار در سال ۹۸ و فروش آن به ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی مس در سال ۹۹ در استان کرمان اظهار داشت: در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان طرح برای افتتاح در مس داریم که افتتاح تغلیظ ایجو، مس و اسید خاتون آباد شهربابک بخشی از این پروژه هاست و قصد داریم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای استان را در خود استان سرمایه گذاری کنیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سرمایه گذاری خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سرمایه گذاری میلیارد تومان سرمایه گذاری سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران