Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@20:33:40 GMT

قهرمانی فیروزجا در مسابقات ۵۰ هزار دلاری

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۶۴۶

به گزارش ایسنا، فینال ۱۴هزاردلاری فیروزجا و کارلسن برگزار شد که در طی آن  علیرضا فیروزجا توانست با نتیجه ۸.۵ بر ۷.۵ به پیروزی برسد. این بازی که به صورت آنلاین از سایت میزبان این رقابت ها پخش می شد حدود ۳۰ هزار تماشاچی داشت.

رقابت فیروزجا و کالرسن بسیار نزدیک دنبال شد. فیروزجا در بازی نخست موفق شد کارلسن را شکست دهد، بازی دوم به تساوی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه بسیار جذاب بسیار نزدیک به هم دنبال شد به طوری که دو بازیکن بعد از رقابت شانه به شانه در امتیاز ۷.۵ هم امتیاز شدند اما این فیروزجا بود که موفق شد به امتیاز ۸.۵ برسد و قهرمان این مسابقات شود.
مگنوس کارلسن ۲۹ساله نفر اول رده بندی شطرنج جهان با ریتینگ ۲۸۶۲ در حالی شکست را پذیرا شد که  علیرضا فیروز جا نفر ۲۱جهانی و نفر اول رده بندی جوانان جهان با ۱۶سال سن و ریتینگ ۲۷۲۶ بود.
همچنین دیدار قبلی  این دو شطرنج باز در رقابت های قهرمانی سریع و برق آسای جهان در سال 2020 بود. در آن مسابقه شاه فیروزجا افتاد و زمان برای این شطرنج باز از دست رفت. در حالی که فیروزجا در وضعیت برنده بود به دلیل از دست رفتن زمان برای علیرضا داوران کارلسن را برنده اعلام کردند. همچنین آن بازی حاشیه های زیادی را همراه داشت.

رقابت‌های بنتربلیتس یک مسابقه حذفی با ۱۲۸ بازیکن در سایت chess۲۴ است که در آن از همه بازیکنان خواسته می‌شود تا هنگام بازی از تمام قدرت تفکر خود استفاده کنند.

مجموع جوایز این مسابقات ۵۰ هزار دلار است که نفر اول این دیدار ۱۴ هزار دلار را برنده شد. هر مسابقه از ۱۶ بازی سه‌دقیقه‌ای برق‌آسا تشکیل می‌شود و برنده اولین شطرنج بازی است که به ۸.۵ امتیاز برسد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا