Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@20:39:18 GMT

چرا تئوری مضر بودن امواج 5G همزمان با شیوع کرونا مطرح شد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۷۳۹

چرا تئوری مضر بودن امواج 5G همزمان با شیوع کرونا مطرح شد؟

گویا ویروس کرونا تنها روی جانداران تاثیر مخرب نگذاشته و حتی جدیدترین فناوری‌های جهان را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  هماهنطور که ویروس کووید-19 بسیار آرام و بی صدا جا‌به‌جا شده و افراد زیادی را درگیر خود ساخته است صحبت‌هایی مبنی بر مضر بودن امواج 5G در شرایط کنونی جهان نیز به سرعت بین مردم انتقال می‌یابد و ذهن کاربران زیادی را درگیر خود ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به تازگی گروهای مختلفی در کشورهای اروپایی اسنادی مبنی تاثیر به سزای امواج نسل پنجم اینترنت بر سرعت انتقال ویروس کرونا را منتشر کرده‌اند. این افراد معتقدند ویروس کرونا ساخته دست بشر بوده و امواج مخابراتی 5G آن را تقویت و از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کند. در واقع آن‌ها فناوری 5G را ابزاری شیطانی برای انتقال ویروس می‌دانند.

این گونه سخنان در برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلیس تا حدی همه‌گیر شده است که تعدادی از افراد ناشناس به دکل‌های فرستنده امواج 5G حمله کرده و آن‌ها را به آتش کشیدند. احساس تهدید مردم از این فناوری منحصر به تخریب چند دکل مخابراتی نشده و حتی جان مهندسان تعمیرکار این آنتن‌ها نیز در خطر قرار گرفته است.

تاکنون دانشمندان تحقیقات گسترده‌ای در مورد قدرت آسیب‌زنندگی امواج مخابراتی و به طور ویژه درباره شبکه 5G انجام داده‌اند. هرچند هنوز ابهام‌هایی در مورد قدرت برخی از موج‌های این فناوری و میزان تاثیرگذاری آن‌ها بر بدن جانداران وجود دارد ولی تا این لحظه هیچ سند معتبر علمی مبنی بر آسیب‌زا بودن این امواج برای انسان‌ها و سایر موجودات زنده منتشر نشده است.

چرا تعدادی از مردم به تئوری توطئه 5G اعتقاد دارند؟ آیا ریشه ایجاد این تئوری از بی‌اعتماد مردم به دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری است؟ چه گروه‌های از پخش چنین صحبت‌هایی بین مردم سود می‌برند و چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ در ادامه این گزارش می‌کوشیم تا پاسخ‌هایی مناسب برای هرکدام از سوال‌های بالا را ارائه دهیم:

جویندگان حقیقت

پس از انتشار مدارکی مبنی بر ارسال امواج مخرب از دکل‌های مخابراتی شبکه 5G گروهی از کارشناسان بر آن شدند تا واقعیت را یافته و علت مطرح شدن چنین صحبت‌هایی بررسی کنند. اکثریت این گروه معتقدند فناوری 5G در شیوع گسترده ویروس کرونا هیچ نقشی ندارد و افرادی که این صحبت‌های واهی را مطرح کردند از شجاعت کافی برای رویارویی با حقیقت برخوردار نیستند.

تحقیقات اولیه این گروه از محققان نشان می‌دهد افرادی که اولین بار تئوری آسیب زننده بودن امواج 5G در شرایط اپیدمی بیماری کرونا را مطرح کردند کاملا ناشناس و اصطلاحا در سایه هستند. معمولا این گروه‌های توطئه‌گر با ایجاد چنین شایعه‌هایی اهداف خاص را دنبال کرده و تنها به فکر منافع خود هستند.

تاکنون دانشمندان تحقیقات گسترده‌ای در مورد قدرت آسیب‌زنندگی امواج مخابراتی و به طور ویژه درباره شبکه 5G انجام داده‌اند. هرچند هنوز ابهام‌هایی در مورد قدرت برخی از موج‌های این فناوری و میزان تاثیرگذاری آن‌ها بر بدن جانداران وجود دارد ولی تا این لحظه هیچ سند معتبر علمی مبنی بر آسیب‌زا بودن این امواج برای انسان‌ها و سایر موجودات زنده منتشر نشده است.

توطئه در زمان بحران

اکنون تقریبا تمام نقاط جهان با بیماری کرونا درگیر هستند و اوضاع در بعضی از کشورها همانند ایتالیا و آمریکا تا حدی بد است که متخصصان آن را به بحرانی بسیار جدی تشبیه کردند. در چنین شرایطی مردم به شدت در نگرانی به سر می‌برسند و خواهان حفظ سلامت جسمی و روانی خود و اعضای خانواده‌شان هستند.

انتقال سریع و آسان ویروس کووید-19 از طریق ذرات بسیار ریزی که در سرفه و عطسه افراد مبتلا به این بیماری وجود دارد استرس و فشار روانی وارد بر مردم را دوچندان کرده و قطعا در چنین اوضاعی هر شهروند دلسوز و بامسئولیتی به دنبال بیشتر کردن فشار روحی وارد بر دوستان و آشنایان خود نیست.

اما هستند افرادی که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز به دنبال کسب سود خود از درد و رنج مردم بی‌گناه‌اند. هر روز که از زمان شیوع اولیه این بیماری می‌گذارد فرضیه‌های بیشتری نیز در مورد نوع انتقال، درمان و شکست کلی آن مطرح می‌گردد. به عنوان مثال پس از ابتلای یکی از ببرهای باغ‌وحش نیویورک به ویروس کووید-19 مردم به شدت در مورد انتقال این بیماری از حیوانات به انسان نگران شدند. دانشمندان هم‌اکنون در حال تحقیق در این خصوص هستند.

سازمان جهانی بهداشت(WHO) به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا از عموم مردم و دولت‌ها در سراسر جهان خواسته است با حفظ روحیه و قدرت بدنی به مقابله با ویروس کووید-19 بپردازند و به شایعه‌های بی‌پایه و اساس توجه نکنند.

اسنادی معتبر که بر اساس سال‌ها مطالعه دقیق دانشمندان بدست آمده است، نشان می‌دهد در میان همه شایعه‌های مطرح شده پس از شیوع بیماری کرونا، مدارک منتسب فناوری 5G و تاثیر این فناوری در انتقال سریع و قدرتمندتر ویروس کووید-19 بین انسان‌ها کاملا بی اساس بوده و نمی‌توان نسل پنجم اینترنت را تاثیرگذار در شرایط کنونی جهان دانست.

نکته جالب در مورد شایعه مضر بودن امواج 5G آن است که وقتی به دنبال عناصر پنهان پشت این شایعه می‌گردیم به سرنج‌هایی از سیاست‌مداران کشورهای به اصطلاح توسعه یافته دست می‌یابیم. گویا مسئولان بلندپایه در کشورهای صاحب فناوری‌های پیشرفته به دلیل در خطر بودن حتی جزئی‌ترین منافع خود مردم را به بازی گرفته و با استفاده از ابزار رسانه شایعه‌های مخربی را در جامعه پخش می‌کنند. 

یک کارشناسان فناوری به تازگی در مصاحبه با نشریه‌ای انگلیسی زبان که به طور تخصصی در مورد نقش فناوری در زندگی حال و آینده انسان تحقیق می‌کند، گفت: فناوری 5G خدمات گسترده‌ای را با قیمت نسبتا ارزان در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد و ارتباطی موثر را بین دستگاه‌های مختلف برقرار می‌کند. بدون شک چنین اتفاقاتی برای لابی بزرگ استبدادی خوشایند نیست و به دنبال ضربه زدن به این فناوری هستند.

سازمان جهانی بهداشت(WHO) به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا از عموم مردم و دولت‌ها در سراسر جهان خواسته است با حفظ روحیه و قدرت بدنی به مقابله با ویروس کووید-19 بپردازند و به شایعه‌های بی‌پایه و اساس توجه نکنند. آنچه در مورد چنین شایعه‌هایی مسلم به نظر می‌رسد ایجاد حس بی‌اعتمادی بین مردم و دولت‌ها است و در نتیجه هردو طرف جامعه خود را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه ارتباطی امواج 5G ویروس کووید 19 بیماری کرونا مورد قدرت بودن امواج 5G ویروس کرونا فناوری 5G دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم) ابعاد عجیب یک کشتی کروز (فیلم) قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)

دیگر خبرها

  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت