Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که نیرو‌های ایران نفتکشی با پرچم هنگ کنگ را در آب‌های تنگه هرمز ربوده است. آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شده نیرو‌های نظامی ایران این نفتکش را در سواحل ایران برای مدتی نگه داشته است.   بر اساس گزارش‌ها این نفتکش روز ۱۴ آپریل آزاد شده و اقدام به ربودن آن درست در خلال تنش‌های ایران و آمریکا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس مدعی شده این نفتکش در سواحل راس الکوه ایران نگهداری می‌شده و بعد از هشدار‌های یک سازمان اطلاعات دریانوردی خصوصی درباره سلسله حوادثی در این ناحیه توقیف شده است.
رسانه‌های غربی درباره این اتفاق از واژه «ربودن» استفاده کرده‌اند. سازمان عملیات‌های تجاری دریایی بریتانیا در گزارشی اعلام خطر کرده و گفته بود یک کشتی در حالی که نیرو‌های نظامی آن را محاصره کرده بودند در اسکله لنگر انداخته بود. این سازمان بعدا تایید کرد که این کشتی آزاد شده و تحت کنترل کاپیتانش است.بیشتر بخوانید: آیا اروپا در حال دور زدن خلیج فارس است؟/ نفتکش‌ها چگونه می‌توانند بی‌دردسر از تنگه هرمز عبور کنند؟ منابع داخلی از عبارت «توقیف موقت شناور توسط نیروی دریایی ایران» استفاده کرده‌اند و نوشتند این نفتکش حامل پرچم هنگ کنگ بوده است. با این حال مقامات رسمی ایران هنوز واکنشی به این خبر نداده‌اند.   اهمیت این خبر در حالی است که از یکسو فروش نفت ایران به کمترین میزان خود رسیده و از سوی دیگر در حالی که تنش‌ها در تنگه هرمز کاهش یافته بود، چنین اتفاقاتی نگرانی احتمال تنش را زیاد کرده است. مقامات امنیتی غربی گفته‌اند این زنگ خطر در حالی به صدا درآمده که ما شاهد افزایش جرات ایران در این مسیر اصلی صادرات نفت هستیم و نیز تنش‌های منطقه‌ای کلی‌تر بین تهران و عربستان و نیز قدرت‌های غربی وجود دارد.   دراید گلوبال که یک سازمان اطلاعات دریایی خصوصی است اولین بار نسبت به برخی تحرکات در این ناحیه هشدار داده و گفته بود یک کشتی از هنگ کنگ را در این میان شناسایی کرده است. این کشتی ۲۲ خدمه داشته و به سمت چین حرکت می‌کرده است.     به گزارش رویداد۲۴ داده‌های ردیابی کشتی‌ها در سایت تانکر تراکرز نشان داده که نیرو‌های نظامی این کشتی را به بندر جاسک برده‌اند. فاکس نیوز مدعی شده آزادی فوری این نفتکش نشان می‌دهد ایران متوجه شده که در واقع این کشتی چینی بوده و به کشور‌های غربی ارتباطی نداشته است. آنها در گزارش خود نوشته‌اند ایران در خلال تحریم‌های آمریکا به شدت به چین وابسته شده است.   دراید گلوبال در گزارش خود نوشته در حال حاضر که ایران دوستان بین المللی کمی دارد. چین همچنان از ایران نفت می‌خرد و از این رو توقیف یک کشتی متعلق به چین می‌توانست به منافع ایران صدمه جدی وارد کند.   پیش از این برای نخستین بار بعد از توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» در جبل الطارق، نیروهای نظامی ایران نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو را در آب‌های عمان توقیف کردند.   این رسانه به اختلاف میان سخنگوی وزیر بهداشت و سفیر چین اشاره کرده و نوشته و واکنش رسانه‌ها و فعالان سیاسی نزدیک به سپاه نشان داد منافع ایران تا چه اندازه به چین گره خورده است.   آمریکا و ایران همزمان با درگیری مشترکشان، کمپین‌های فشارشان علیه دیگری را کنار نگذاشته‌اند. انتشار خبر‌های مربوط به توقیف یک نفتکش در تنگه هرمز بخشی از کمپین فشار آمریکا علیه ایران است و ایران همزمان کمپین لغو تحریم‌ها را از سر گرفته است.   تهران به دنبال تغییر رویکرد‌های بین المللی درباره ادامه تحریم‌های آمریکا در شرایطی است که ایران یکی از کشور‌ها با بیشترین تلفات ناشی از کرونا بوده است.   همزمان ایران درخواست وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول کرده است. در این بین هفته‌های گذشته خبر‌هایی حاکی از وجود تحرکاتی در عراق بود. نیویورک تایمز در گزارشی از احتمال یک دیگری نظامی میان آمریکا و نیرو‌های شیعه مورد حمایت ایران در عراق خبر داده بود. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تنگه هرمز ویروس کرونا توقیف نفتکش تنگه هرمز مدعی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر 67 روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند