Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:42:28 GMT

سقوط آزاد لیر ترکیه و روپیه هند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۸۷۲

سقوط آزاد لیر ترکیه و روپیه هند

ارزش روپیه به کمترین سطح تاریخ خود رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، افزایش نگرانی فعالان بازار از وضعیت اقتصاد ترکیه پس از انتشار گزارش صندوق بین المللی پول باعث رقم خوردن روز تلخ دیگری برای لیر شد  تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود از اوت ۲۰۱۸  رسید. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده رشد اقتصادی امسال ترکیه به منفی پنج درصد و نرخ بیکاری به بالای ۱۷ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال افزایش شمار قربانیان کووید-۱۹ به ۱۵۱۸ نفر، محدودیت های تردد در برخی شهرهای ترکیه وضع شده و در پایتخت حرکت کلیه قطارها متوقف شده است. وضعیت در استانبول که قطب اصلی مالی ترکیه به شمار می‌رود از همه وخیم تر است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از احتمال اعمال دور تازه ای از قرنطینه سراسری در این کشور از هفته آینده خبر داده است. 

بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی نیز در این کشور لغو شده است. شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ترکیه از ۷۰ هزار نفر عبور کرده است.  

در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۳۵ درصد صعود به ۶.۹۲۳ لیر رسید تا به این ترتیب کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سه ماه نخست امسال از ۹ درصد فراتر رود.

ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۲ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۵۶۹ لیر و هر پوند معادل ۸.۶۹۸ لیر اعلام شد.

هم چنین ارزش روپیه هند نیز به دنبال خبر تمدید قرنطینه سراسری در این کشور توسط نخست وزیر با کاهش محسوس مواجه شد و هر دلار با ثبت نرخ برابری ۷۶.۵۲ روپیه به بالاترین سطح در تاریخ معاصر پولی این کشور رسید. روپیه در برابر دیگر ارزهای مهم نیز کاهش یافت تا جایی که نرخ برابری هر یورو معادل ۸۳.۶۷۱ روپیه و هر پوند معادل ۹۶.۱۵ روپیه اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیر ترکیه روپیه هند کرونا در جهان نرخ برابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

آقای امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

آقای کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور و آقای عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشت

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • نرخ ارز امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • فولاد 0-2 تراکتور؛ سقوط آزاد!
  • نرخ ارز امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید