Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: طی سال گذشته با یک اقدام جهادی علیرغم تعهد ۳۳۸۴هکتاری برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سال 98، اجرای ۹۳۸۴هکتار آبیاری نوین را در برنامه کاری قرارداده که تاکنون ۴۸۶۵ هکتار آن به اتمام رسیده ومابقی با بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که تا خردادماه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام حیدر زورقی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان شرایط ممتاز برای توسعه کشت های فشرده در فضای گلخانه‌ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته، ۹۲ هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سطح زیرکشت گلخانه های استان اضافه گردید. 

وی تاکیدکرد: ۶۰۰۰ هکتار از اراضی سواحل جنوب برای توسعه گلخانه با استفاده از آب دریا شناسایی گردیده وتاکنون برای احداث گلخانه وسایه بان در سطح ۲۹۰۰هکتار مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه شاهد گسترش وتوسعه کشت های گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان خواهیم بود افزود: با راه‌اندازی واحدهای جدید گلخانه در جنوب استان برای حداقل ۵۰هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سیل و بارندگی ها خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد ولی خوشبختانه سبب افزایش دو برابری سطح زیر کشت گندم از ۳۱هزار هکتار سال قبل به ۶۸هزار هکتار در سال زراعی جاری در استان گردید هرچند بخشی از غلات کشت شده در سیل تخریب شد.

وی با اشاره به انجام کلیه تعهدات دام وطیور وشیلات وآبزیان گفت: به توفیقات خوبی در تولید محصولات دام وطیور وشیلات دست یافتیم.

غلام حیدر زورقی افزود: شش سایت جدید با وسعت ۴۵هزارهکتار برای تولید وپرورش میگو در جنوب استان شناسایی شده، احداث این سایت ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم مناطق جنوبی استان دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان اذعان داشت: از دیماه سال گذشته تاکنون استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی است وبیش از ۳۱هزار هکتار از اراضی استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده است بگونه ای که تاکنون این آفت نتوانسته خسارتی به مزارع و باغات برساند. 

وی همچنین به شیوع بیماری زنگ زرد غلات در منطقه سیستان اشاره کرد وگفت: ورود آب به منطقه وافزایش رطوبت و وزش بادهای سرد شمالی باعث گسترش این بیماری گردید، این سازمان  با مشارکت فعال کشاورزان تاکنون سمپاشی بیش از ۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به انجام رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي آبیاری نوین سيستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد