Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@04:33:46 GMT

تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان به یک سوم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۸۰۶۱

خرداد: رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان دارای شیب نزولی است و به یک سوم دوران پیک این بیماری در اسفندماه کاهش یافته است.
به گزارش خرداد ،عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلا به این بیماری در گلستان از اول فروردین تاکنون رو به کاهش است که همراهی مردم برای خارج نشدن غیرضروری از خانه و رعایت نکات بهداشتی از مهمترین دلایل کم شدن تعداد مبتلایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی هم اینک کمتر از ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان به طور قطعی به کرونا مبتلا هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت: از زمان راه‌اندازی تجهیزات آزمایشگاه مربوط به تست کرونا در این استان تاکنون هزار و ۷۰۰ نمونه تست این ویروس در گلستان انجام و پاسخ آن در کمتر از ۲۴ ساعت اعلام شد.
پیش از این نمونه‌های آزمایش افراد مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرکزی "انستیتو پاستور" تهران ارسال می‌شد که اعلام نتیجه آن تا یک هفته به طول می‌انجامید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از مردم خواست همچنان با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی، به مهار این بیماری کمک کنند.
استاندار گلستان امروز گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته و آماده ترخیص هستند.
استان گلستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. برچسب ها: کرونا ، گلستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!