Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@19:09:14 GMT

دوخبراز افزایش تنش در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۸۳۶۷

ساعت 24 - درحالی که مسایل ایران و امریکا دست کم درروزهای تازه سپری شده در کانون وپیرامون مسایل اقتصادی و تحریم ها خودنمایی می کنند دو خبر تایید از منابع انگلیسی و امریکایی در خلیج فارس و درباره مسایل نظامی شرایط را جوردیگری نشان می دهد.

در یک خبر که در دویچه وله آلمان بازتاب داده شده ادعا شده  است سه‌شنبه یک تانکر حامل مواد شیمیایی در بندر فجیره امارات مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت و به سمت آب‌های ایران برده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تانکر که راهی بندری در عربستان بوده ساعاتی بعد آزاد شده است. این خبر به نقل از مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) که امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس را رصد می‌کند منتشر شده است. شرکت امنیت دریایی بریتانیایی "دریاد گلوبال"  کشتی مورد قرار گرفته را  تانکر شیمیایی/ نفتی SC Taipei  شناسایی کرده است. شرکت مالک این تانکر در هنگ کنگ ثبت شده است.داده‌های شرکت خدمات تجاری cFlow نشان می‌دهد که تانکر شیمیایی/ نفتی SC Taipei با ‌ظرفیت ۲۰ هزار تن، قبل از آنکه به سمت جنوب غربی سواحل ایران منحرف شود در بندر فجیره در امارات لنگر انداخته بوده است.مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا تایید کرده که در ساعات پایانی روز سه‌شنبه این تانکر آزاد شده و در حال حاضر تحت کنترل کاپیتان آن است و همه خدمه نیز سالم هستند. مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا گفته با دقت در حال رصد وضعیت در منطقه است و به همه کشتی‌های حمل و نقل دریایی در نزدیکی این منطقه توصیه کرده که "هشیار باشند و احتیاط کنند".شرکت امنیت دریایی بریتانیایی "دریاد گلوبال" در گزارشی گفته است: «تحقیق درباره جزییات این حادثه در جریان است و فعلا ناروشن است که آیا این تانکر در یک موقعیت خطر از سوی ایران قرار گرفته یا ایران به طریقی خواسته به این کشتی کمک کند.»

ادعای امریکا

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ فروردین اعلام کرد که یازده قایق سپاه برای ناوهای این کشور در شمال خلیج فارس مزاحمت ایجاد کردند.به گزارش رویترز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای این حرکت قایق های تندرو سپاه را «غیرحرفه‌ای» و «ناایمن» توصیف کرده است.طبق این گزارش کشتی یواس‌ان‌اس لوئیس بی پولر در آب‌های بین المللی در حرکت بوده که این قایق تندرو سپاه به آن نزدیک شدند.در این بیانیه تاکید شده است که قایق‌های نیروی دریایی سپاه در آب‌های بین المللی خلیج فارس از فاصله بسیار نزدیک و با سرعت بالا از مقابل دماغه و انتهای ناوها عبور کردند و اقدامات غیرحرفه‌ای و ناایمن علیه کشتی های نظامی آمریکایی انجام دادند.گزارش‌ها حاکی است که یکی قایق‌های تندرو سپاه به حدود ۱۰ متری یک ناو آمریکایی نزدیک شده است.

در بیانیه ناوگان پنجم آمده است: قایق های سپاه برای «لویس پولر،‌ پاول همیلتون، فایر بولت، سیروکو، رانگل و یو. اس. اس مائوی مزاحمت ایجاد کردند. این در حالی بود که که کشتی های آمریکایی در حال عملیات مشترک در آب‌های مشترک در شمال خلیج فارس بودند که قایق‌های سپاه پاسداران با سرعت بالا و فاصله بسیار کم کنار آنها عبور کردند.»این بیانیه اضافه کرده است: «خدمه این کشتی های آمریکایی چندین بار از طریق پیام رادیویی، بلندگو و حتی تیرهای اخطار به این قایق ها هشدار دادند، اما جوابی دریافت نکردند. پس از حدود یک ساعت نیروهای دریایی سپاه به هشدار ما پاسخ داده و از ما فاصله گرفتند.»

خبرفارس از ادعای امریکایی ها

خبرگزاری فارس در باره ادعای آمریکا که قایق های تندر وی سپاه پاسداران به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند نوشته است: سازمان تروریستی سنتکام مدعی شده که یازده فروند شناور نظامی ایران به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند و برای آنها ایجاد مزاحمت کرده‌اند.مریکایی‌ها مدعی حرکات ناامن از سوی شناورهای نظامی ایرانی شدند.آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند و شناورهای ایرانی بعد از حدود یکساعت به این تماس‌ها پاسخ داده و دور شده‌اند.آمریکایی‌ها مدعی هستند که کشتی‌هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس بوده‌اند. همچنین ادعا شده که شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی‌های آمریکایی عبور کرده‌اند.نظامیان تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است. روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به تروریست‌های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شناورهای ایرانی نیروی دریایی بین المللی خلیج فارس قایق ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ