Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم برگزار و در آن از ورود سامانه بارشی شدید در روز جمعه به قم خبر داده شد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سی و سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم به ریاست بهرام سرمست استاندار و با حضور مسئولان و مدیران استان در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود سامانه شدید بارشی به قم در روز جمعه

در این جلسه مهران حیدری از ورود سامانه شدید بارشی در روز جمعه به قم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها دور از انتظار نیست که در هر نقطه‌ای پتانسیل بارشی خود را خالی کند و شاهد بارندگی‌های شدید در سطح استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: شاهد شدت‌های قابل‌ملاحظه بارش‌ها بر روی دستگاه‌های زمینی هستیم و حتی شدت‌های بیش از 70 میلی‌متر را ثبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بیش از صد میلی‌متر در قسمت دریاچه نمک قابل پیش‌بینی است، ادامه داد: به دلیل شدت قابل‌ملاحظه بارش‌ها لازم است در طراحی‌های شهری به آن توجه شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان قم نسبت به سال گذشته میزان بارش‌ها 10 درصد افزایش‌ یافته است.

پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور به دلیل بارندگی های خوببارندگی‌های اخیر مرهمی بر زخم خشکسالی 20ساله در کویر/سدهای خراسان‌جنوبی جان تازه گرفتبارندگی بی‌سابقه در بخش سلامی خواف / سرنشینان ‌خودروی پراید گرفتار سیلاب شدند

در ادامه این جلسه مرتضی حیدری فرماندار قم اظهار داشت: امامزاده اسماعیل و روستای کرمجگان دو روستایی هستند که از نظر آب‌گرفتگی با تهدیدات جدی روبه رو هستند و باید برای رفع مشکل این دو روستا فکر جدی شود.

مرتضی حیدری بیان کرد: در بستر رودخانه‌ای که از بین این دو روستا عبور می‌کند لازم است برای رفع مشکل، کانالی ساخته شود که به دلیل نبود اعتبارات لازم برای ساخت کانال، می‌توان با ایجاد 500 متر دیوار حائل در امامزاده اسماعیل این دو  روستا را از خطر بروز سیل به‌صورت موقت نجات داد.

تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی تا پایان فروردین

همچنین معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی تا پایان فروردین به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تاکسی‌رانی با تمهیدات در نظر گرفته می‌تواند فعالیت داشته باشد.

سید امیر سامع بیان کرد: روند بارندگی‌ها در استان متفاوت شده است و در هنگام بارندگی مجموعه‌های شهرداری اقداماتی برای مهار سیل و آب‌گرفتگی انجام می‌دهند ولی همچنان مردم رضایت ندارند و مشکلاتی داریم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در 5 محور اصلی با مشکل سیل و آب‌گرفتگی مواجه هستیم که باید در این زمینه بودجه‌ای اختصاص داده شود تا سرعت کار بیشتر شود، البته اقداماتی در بالادست جاده اراک انجام‌ شده بود اما این اقدامات کافی نبوده و باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

لزوم توسعه دولت الکترونیک به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور

در پایان جلسه محمدرضا گروسی معاون استاندار قم با تأکید بر توسعه دولت الکترونیک به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: بازدیدهایی که از دستگاه‌ها و ادارات انجام‌ شده ملاحظه شده که برخی دستگاه‌ها حداقل‌ها را رعایت نکرده‌اند.

وی پیرامون برگزاری مراسم ختم‌های مجازی و لزوم ادای دین به خانواده‌های ایثارگران و شهدا گفت: همه ایثارگران قابل‌احترام هستند، برخی از ایثارگران والدین دو شهید بوده‌اند اما این مراسم‌ها جبران و حق مطلب را اداء نمی‌کند و باید در این زمینه عنایت بیشتری شود.

انتهای پیام/451/ح

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورود سامانه روز جمعه بارندگی ها استان قم بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور