Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:59:50 GMT

مجوز سه سازمان مردم نهاد در قزوین مورد تایید قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۸۹۶۲

مجوز سه سازمان مردم نهاد در قزوین مورد تایید قرار گرفت

مریم بیدخام، دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین روز پنجشنبه در نخستین نشست این شورا، اظهار داشت: پس از بحث و بررسی، مجوز تاسیس سمن انجمن دوقلوها و چند قلوهای استان و انجمن سالمند و کودک مور تایید اولیه واقع شد و مقرر گردید پس از استعلام‌های قانونی و مراحل اداری فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی ما از سمن‌ها تمدید پروانه فعالیت آنها بوده، تصریح کرد: موسسه خیریه امام صادق (ع) از جمله سمن‌هایی است که پیش از این تقاضای تمدید فعالیت کرده بود و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

به گفته بیدخام، سپردن امور جامعه به دست مردم در حوزه‌های مختلف از جمله خیریه، محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، یکی از سیاست‌های کلی دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد است.

این مسؤول در ادامه بر جایگاه و نقش ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه تاکید و یادآور شد: دستگاه‌های تخصصی به عنوان دستگاه ناظر علاوه بر حمایت و  فراهم آوردن بستر لازم برای فعالیت سمن‌ها در چارچوب اساسنامه و تخصص آنها، باید همانند گذشته بر عملکرد سمن‌ها نظارت مستمر داشته و برای بهبود فعالیت آنها راهنمایی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

بیدخام رسالت اصلی سازمان‌های مردم نهاد را کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: به دلیل اثرگذاری سمن‌ها در هدایت افکار عمومی، به خصوص هنگام وقوع بحران، دولت در این شرایط به اثرگذاری سازمان‌های مردم نهاد باور پیدا کرده  و همواره مسیر فعالیت برای این نهادهای مردمی و مدنی را تسهیل نموده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، احساس مسئولیت و اقدام موثر و خودجوش سازمان‌های مردم نهاد با بهره‌گیری از بضاعت مالی و معنوی آنها باعث شد تا با کمک خیران خدمات شایانی در سطح جامعه ارایه شود.

بیدخام یادآور شد: پویش‌های در خانه بمانیم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، تولید ماسک و گان و سیزده بدر را در خانه به در کنیم از جمله اقدامات شایانی بود که از سوی سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شد و اثرگذاری مطلوبی نیز در جامعه از خود برجای گذاشت.

استان قزوین دارای ۲۶۱ سازمان مردم نهاد (سمن) است.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد استان قزوین مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد استان قزوین مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان قزوین مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند