Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در شرایطی که نزدیک به دو ماه از تعطیلی سینماها می‌گذرد، بدون شک یکی از مهمترین اخبار سینما در سال جاری است، اتفاقی که از همان ابتدا گامی بزرگ محسوب می‌شد و امید می‌رود که این گام شروعی تازه را در سینمای ایران رقم بزند. تاریخ انتشار: 09:00 - 28 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۰۴۲

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در شرایطی که نزدیک به دو ماه از تعطیلی سینماها می‌گذرد، بدون شک یکی از مهمترین اخبار سینما در سال جاری است، اتفاقی که از همان ابتدا گامی بزرگ و پررسیک محسوب می‌شد و امید می‌رود که این گام شروعی تازه را در سینمای ایران رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران آنلاین آثار سینمایی سالهاست که در سینمای جهان تجربه شده و هم اکنون بخش عمده‌ای از آثار مطرح جهانی به هدف پخش اینترنتی تولید می‌شوند. پخش آثار سینمایی در شبکه‌های اینترنتی طی سال‌های گذشته رواج فراوانی در کشور پیدا کرده است، در این میان سریال‌های نمایش خانگی نیز مهمترین مقصد خود برای فروش بیشتر را در درگاه‌های پخش اینترنتی موسوم به «وی او دی» می‌دانند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج شروع خوبی داشت اما در همان روز الو با خبر قاچاق این فیلم بسیاری از اکران آنلاین آثار ناامید شدند، اما این پایان کار خروج نبود، اکثریت اهالی سینما تمام قد از حرکت حاتمی کیا و سازندگان خروج حمایت کرده و قاچاق این فیلم را محکوم کردند، سریعا بسیاری از درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز فروش این فیلم مسدود شد تا بار دیگر چشم‌ها به ادامه راه نخستین فیلم آنلاین سینما امیدوار باشد. 

حاتمی‌کیا پا در عرصه‌ای گذاشت که در عرصه بین الملل جواب گرفته و حال باید دید سینمای کشور هم می‌تواند به این تصمیم نگاهی مثبت داشته باشد، هر چند حاتمی کیا در این گام احتمال شکست را هم تصور کرده، اما بدون شک باید این تصمیم را فراتر از میزان فروش فیلم سینمایی «خروج» در پخش اینترنتی محاسبه و بررسی کرد.

اولین گام حاتمی‌کیا در شبکه نمایش خانگی شروع خوبی داشت، ۳۳  هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین «خروج» به فروش رفت که درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشت.

از طرفی طبق معیار‌های سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس وی‌او‌دی فیلیمو و نماوا را می‌توان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.

لازم به ذکر است این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین خروج در فیلیمو و نماوا به ثبت رسید و با توجه به ادامه‌دار بودن سینمای آنلاین، در روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد تماشاگران فیلم خروج خواهیم بود.

خروج تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینما‌ها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران فیلم سینمایی اکران آنلاین حاتمی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید