Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد کوهدانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب ۵۶ طرح به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده‌ و عملیات اجرایی ۲ هزار و ۸۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در قالب ۱۱۸ طرح  نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها  سالانه از هدررفت ۲۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی مستعد اجرای طرح‌های آبیاری نوین بوده و تاکنون ۶۸ هزار و ۱۰۵ هکتار این اراضی به انواع سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۶۰۶ رشته قنات در استان مرکزی وجود دارد که در راستای افزایش آبدهیآن‌ها پارسال عملیات احیا، مرمت و بازسازی در ۲۱۰ رشته قنات‌ به طول ۱۹۰ کیلومتر انجام شده  و حدود ۲۰ درصد افزایش آبدهی را در پی داشته است.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز و نوسازی اراضی زیردست سدهای استان مرکزی نیز پارسال در قالب ۲ طرح در ۱۴۰ هکتار انجام شد.

کوهدانی از اجرای پوشش ۶ کیلومتری در نهرهای اراضی کشاورزی شهرستان‌های ساوه، خنداب، شازند و تفرش در این مدت خبرداد و افزود: اجرای این طرح‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی در استان اجرایی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی  لوله گذاری انتقال آب کشاورزی، کانال و ایزولاسیون نهرهای سنتی نیز به طول هشت کیلومتر در راستای جلوگیری از هدررفت آب  درسال گذشته  انجام شد.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: پنج هزار و ۱۰۰ متر لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی  در شهرستان‌های اراک، خمین و شازند از سوی تعاونی‌های تولید سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حال انجام است.

استان مرکزیبا ۹۰ هزار بهره‌بردار  در زمره ۱۰ استان برتر کشور در فعالیت‌های کشاورزی است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اراضی کشاورزی آب کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اشاره به اینکه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوزه قضائی چهارباغ در سال جدید با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، مطرح کرد: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی، اقدامات قانونی برای مقابله در همان مراحل ابتدایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود، افزود: با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد و کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ ارزش این اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص ۱۶۰ قطعه اعمال قانون شده خاطرنشان کرد: در این عملیات اقدامات قانونی در خصوص ۱۶۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۲ مورد ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، ۹ مورد استخر و ۴۵ مورد محوطه سازی انجام شد.

کد خبر 6095144

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان