Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عباسعلی درستی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: هنوز ابلاغیه خاصی در مورد چگونگی فعالیت اصناف در کشور صادر نشده و سایر اصناف نیز به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمالا از اردیبهشت ماه مجاز به فعالیت باشند و شرایط بیماری هم در این خصوص تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تحت کنترل بودن بیماری در زمان حاضر خبر داد و گفت: در صورت تغییر شرایط بیماری، ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود؛ فعلا شرایط مجاز نشان می‌دهد که ممکن است تمامی صنوف تا پایان ماه آتی مجاز به فعالیت باشند.

درستی افزود: با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه در سراسر کشور برخی صنوف به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مشاغل پر خطر تا پایان فروردین ماه حق فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت تخلف از فعالیت این مشاغل جلوگیری می‌شود.

درستی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی با سازمان های متولی در این زمینه، گفت‌: استانداری، فرمانداری‌ها و اماکن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات و بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران، مرکز بهداشت استان را در اجرای این طرح، همراهی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت‌ها در تمامی استان‌ها مقرر شده است که فقط بخش تولید  و کارگاه‌های تولیدی که کارگر دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند.

درستی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل مانند غذاهای بیرون بر با شرط اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حق فعالیت خواهند داشت.

وی، افزود: بقیه صنوف تا پایان هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سلامت، کد بهداشتی را برای ادامه فعالیت دریافت کنند.

درستی گفت: صاحبان این مشاغل با دریافت کد، متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، کارشناسان بهداشتی نیز با نظارت و هم از طریق اتحادیه‌ها این پروتکل‌ها را به اصناف و صاحبان مشاغل ابلاغ کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی گفت: برای بازرسی و ارزیابی این مراکز از بسیجیان نیز کمک گرفته‌ایم و طی روزهای آتی از تمامی این واحدها بازدید خواهیم کرد و آموزش، هشدار و اخطاریه‌های لازم نیز در  این خصوص داده خواهد شد.

درستی خاطرنشان کرد: گشت مشترک مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اماکن در مورد وضعیت ادامه فعالیت یا پلمب واحد صنفی تصمیم‌گیری کرده و واحد صنفی هر یک از صاحبان مشاغل و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شود.

46

کد خبر 1377310

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  ماما را اولین فردی می توان برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌ گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌ کند.

در مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی (جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است