Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@20:18:57 GMT

قیمت مسکن در جنوب تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۶۰۱

قیمت مسکن در جنوب تهران چقدر است؟

با وجود آنکه طی یک سال گذشته نرخ رشد قیمت مسکن در نیمه جنوبی تهران، بیشتر از شمال شهر بوده و فشار تقاضا نیز در پایین شهر بیشتر است، هنوز می‌توان معدود آپارتمان‌های زیر قیمت پیدا کرد.

قیمت مسکن در جنوب شهر تهران تحت تاثیر تورم، افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی با رشد مواجه شده است؛ بخش قابل توجهی از این رشد قیمت در سه ماهه پایانی سال گذشته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می رسد میزان افزایش در واحدهای نوساز، نامتعارف است.

رشد نامتعارف قیمت واحدهای نوساز

رشد قیمت در کلیه گروه‌های سنی آپارتمان در جنوب تهران محسوس بوده، اما واحدهای کلید نخورده افزایش بیشتری را تجربه کرده‌اند که علت این مسئله می‌تواند به کمبود فایلهای نوساز مربوط باشد. در شرایطی که در اسفندماه سال گذشته میانگین رشد قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به اسفندماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۲ درصد بود، میانگین افزایش قیمت در بعضی مناطق جنوبی بیش از ۶۰ درصد به ثبت رسید.

با وجود آنکه در نیمه شمالی شهر تهران انبوه آپارتمانهای نوساز و خالی دیده می‌شود، بازار مسکن در جنوب شهر با فشار تقاضا و کمبود عرضه در واحدهای کمتر از سه سال مواجه است.

گزارش های میدانی نشان می دهد در اغلب مناطق جنوبی تهران رشد قیمت مسکن اتفاق افتاده اما در جنوب غربی تهران نرخ ها به‌خصوص در آپارتمانهای ۱۰ سال به بالا متعادل تر از مناطق شرقی است. البته در تمام مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به سختی بتوان آپارتمان با قیمت کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

کمبود عرضه به دلیل شیوع کرونا

از ابتدای اسفند ماه و با شیوع ویروس کرونا بسیاری از خریداران و فروشندگان تا رسیدن به یک فضای قابل اطمینان از نظر بهداشت و سلامت و البته چشم انداز روشن تر اقتصادی، معاملات را به حالت تعلیق درآورده اند اما گشتی در فایلهای موجود در محله های جنوبی تهران نشان می دهد معدود فروشندگان عمدتا پول لازم، واحدهای خود را زیر قیمت به فروش می رسانند.

در محله علی آباد یک آپارتمان ۴۳ متری چهار سال ساخت با امکانات کامل به مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان فروخته می شود. قیمت یک آپارتمان ۴۸ متری سه سال ساخت دارای آسانسور، انباری و بالکن، بدون پارکینگ در اتوبان نواب میدان ۹ دی ۴۳۵ میلیون تومان تعیین شده است. در محله بریانک، واحد ۴۰ متری ۱۴ ساله واقع در طبقه دوم بدون امکانات و بدون آسانسور به مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

نرخ تورم مسکن در جنوب تهران

پنج منطقه واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۱۸، ۱۶، ۱۵، ۱۱ و ۱۴ همچنان جزو مناطقی هستند که از بالاترین نرخ تورم ماهیانه برخوردارند، با این حال آمار نشان می‌دهد از سرعت رشد قیمت در مناطق جنوبی تهران کاسته شده است.

بهمن ماه ۱۳۹۸ یازده منطقه واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ از بالاترین رشد سالیانه قیمت مسکن برخوردار بودند. بیشترین افزایش سالیانه قیمت یک متر مربع خانه به منطقه ۱۶ با ۶۶ درصد افزایش سالیانه تعلق داشت. پس از آن مناطق ۱۹ و ۱۸ به ترتیب با ۶۰ و ۵۷ درصد رشد سالیانه قیمت مسکن مواجه بودند. این در حالی است که متوسط افزایش قیمت در کل شهر تهران ۴۴ درصد بود.

در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در سه منطقه ۱۶، ۱۹ و ۱۸ که دارای بالاترین درصد افزایش سالیانه قیمت هستند، به ترتیب ۸.۳، ۸.۵ و ۷.۱ میلیون تومان در هر متر مربع است. بهمن ماه پارسال میانگین قیمت در این مناطق به ترتیب متری ۵، ۵.۳ و ۴.۵ میلیون تومان بود.

سال ۱۳۹۸ مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران فاصله ایجاد شده در خصوص رشد قیمت مسکن را با مناطق شمالی پایتخت جبران کردند و شواهد نشان می دهد که از سرعت افزایش قیمت در جنوب تهران کاسته شده است؛ به طوری که بهمن ماه امسال در بین مناطقی که دارای بالاترین رشد ماهیانه قیمت بودند، پنج منطقه در جنوب و پنج منطقه در شمال تهران قرار داشتند.

 

خبر آنلاین /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Hwg برچسب ها: مسکن ، تهران ، قیمت مسکن

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن تهران قیمت مسکن جنوب تهران رشد قیمت مسکن نیمه جنوبی میلیون تومان سالیانه قیمت قیمت مسکن مسکن در جنوب جنوبی تهران نشان می دهد شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی کرباسیان گفت: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید؛ قیمت رهن کامل در عبدل آباد سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229418 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن