Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@10:52:53 GMT

داستان کمک بنیانگذار «علی بابا» به ایران برای مقابله با کرونا+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۶۰۲

‍‍‍‍‍‍

«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: در سال ۲۰۱۹، چین با دنیا، بیش از ۴۶ هزار میلیارد دلار مبادله داشته است، ولی مجموع مبادلاتش با ما، ۲۳ میلیارد دلار بوده که کمتر از نیم درصد کل مبادلات است. این که می‌گویند «ایران پر است از جنس بنجل چینی» باعث تعجب است.

گروه بین الملل بازارنیوز: «مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، در گفتگو با بازارنیوز، گفت: از رفقای چینی و از شرکت هایی که با ایران کار می کردند، همچنین از اتاق های بازرگانی، که همکار و دوست اتاق بازرگانی ایران و چین هستند، رفتاری را در این یکی دوماهه دیدم که به جز تشکر، هیچ کاری نمی توانم بکنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد، می خواستند حدود 200 الی 300 هزار ماسک و دستکش را برای کارمندان اتاق بازرگانی، ارسال کنند که من از همه آنها خواهش کردم به ستاد ملی مقابله با کرونا، تحویل دهند. 

حریری با اشاره به کمک «جک ما» به ایران اظهار داشت: آقای "جک ما" که بنیان گذار شرکت علی بابا است، 2 میلیون دلار از حساب شخصی خود به ایرانی ها، کمک کرده است. ایشان، به کنسولگری ما در گوآنگجو، مراجعه کرده، و این پول را پرداخت کرده است. 

وی با بیان اینکه چین در بیش از 130 کشور دنیا، شریک اول تجاری است، افزود: در سال ۲۰۱۹، چین با دنیا، بیش از ۴۶ هزار میلیارد دلار مبادله داشته است، ولی مجموع مبادلاتش با ما، ۲۳ میلیارد دلار بوده که کمتر از نیم درصد کل مبادلات است. این که در فضای توئیتر می‌گویند «ایران پر است از جنس بنجل چینی»، یک حرف عوامانه و باعث تعجب است.

حریری ادامه داد: بنده فضای منطقی تری را در توئیتر متصور بودم. این دوستانی که دلشان می خواهد فحش بدهند، اجازه بدهند در این فضاهایی که به مدد تکنولوژی، توانسته دنیا را به هم وصل کند، تبادل نظر کنیم.

    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HqJ برچسب ها: حریری ، چین ، اقتصاد ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حریری چین اقتصاد کرونا میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

توقف این نمادها در معاملات فردا   پیش بینی بورس شنبه ۸ اردیبهشت| فردا این نمادها مورد توجه هستند؟

 

خبرهای جذاب برای سهامداران کچاد، شغدیر، کتوسعه و فن افزار

 

کاهش قیمت طلا بیشتر از این خواهد بود یا خیر؟

 

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

 

اشتهای میلیارد دلاری و جاه طلبانه غول معدنی دنیا و تاثیر آن بر مس!

 

تامین مالی درون گروهی در زیرمجموعه والبر | قرض الحسنه بین دو شرکت دارویی!

 

نمادهایی که مشمول فرآیند تعلیق اند، مراقب باشید!

 

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • حواله علی پی
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار