Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح پنجشنبه در نشست قرارگاه استانی رزمایش مواسات و همدلی استان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های تبلیغات اسلامی بوشهر و مجامع و تشکل‌های وابسته در مبارزه با ویروس منحوس کرونا پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: مسجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و انقلابی یاد کرد و در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در پشتیبانی، تربیت و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل بود و امروز هم محور سلامت و مواسات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با مشارکت فعال تشکل‌های مرتبط با سازمان در مقابله با ویروس کرونا و ترویج فرهنگ بهداشت عمومی در سه بخش در سطح استان انجام شد.

وی گفت: اقدامات انجام گرفته در موج اول با محوریت ترویج فرهنگ سلامت و همچنین اقداماتی از قبیل مشارکت در تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن معابر، مساجد، مراکز و فضاهای آموزشی و محلات در سطح استان برگزار شدند.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همگام با سایر نقاط کشور، روحانیون استان بوشهر علاوه بر وظیفه ذاتی خود در انجام امور دینی و شرعی علیرغم تعطیلی مساجد و مراکز دینی در مسئله ویروس کرونا هم به نحو مطلوبی به ایفای نقش پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر موج دوم اجرای برنامه‌های سازمان را با محوریت معنویت و انفاق عنوان کرد و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر، کمک به فقرا و مستمندان و کمک به افراد بی‌بضاعت و شناسایی فقرای محلات را از اقدامات مهم در راستای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: موج سوم اقدامات انجام گرفته مجموعه استان در قالب تلاش جهت فرهنگ‌سازی مواسات بین مردم متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه در این ایام گرچه فریضه نماز جماعت تعطیل است و لیکن، ائمه جماعات فعالیت تبلیغی خود را ادامه می‌دهند به نقش مهم روحانیون در مقاطع مختلف تاریخ اسلام اشاره کرد.

وی افزود: روحانیون در طول تاریخ همواره در خط مقدم ایثار و جهاد، لحظه‌های نیاز و حوادث غیر مترقبه حاضر بودند، از همین رو در مسئله بیماری کرونا هم به حول و قوه الهی با احساس تکلیف، روحیه جهادی و بدون هیچ چشمداشتی و با ارائه خدمات خالصانه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 4901933

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بیماری کرونا ماه مبارك رمضان تبلیغات اسلامی بوشهر ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز شهرکرد نیمه شعبان بارش باران بیرجند گرگان ایلام قزوین استانداری قزوین جهش تولید تبلیغات اسلامی بوشهر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند