Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی از مشارکت و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه برای خانواده های نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،در این شرایط سخت و بحرانی کشور، مقام معظم رهبری فراخوانی برای کمک به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت داشتند به همین سبب رزمایش مواسات و همدلی با هدف ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی و انجام تدابیر لازم برای تداوم این امر خداپسندانه در کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه در روزها آتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

در رزمایش مواسات افرادی که به سبب شیوع ویروس کرونا در تنگنا و سختی هستند شناسایی و با همکاری دستگاه‌ها و خیران به آنها کمک می‌شود به همین سبب بار دیگر با همکاری مردم در آستانه ماه مبارک رمضان برای حمایت از نیازمندان شکوهی دیگر رقم می‌خورد.

 

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره به فرمایش رهبرانقلاب اسلامی در نیمه شعبان بر شکل گیری رزمایش گسترده برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه گفت: توجه کردن به هم نوعان مخصوصا اقوام نزدیک وهمسایگان یکی از مهمترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام است.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان قدم برداشتن  وکمک به مومنان ومسلمانان در تنگناها وسختی ها وشرایط امروز جامعه را ضروری عنوان کردوافزود: کمک کردن طبق دستورات قرآنی وروایات باید با تواضع وفروتنی باشد وشان وکرامت انسانی حفظ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران واعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری دیگر ارکان مسجد بار دیگر به ندای رهبرانقلاب اسلامی در راستای رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه می گویند ادامه داد: باید اطلاع رسانی وایجاد فرهنگ کمک ونوع دوستی وتقویت روحیه ایثار وفداکاری در زمان نیازمندی در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کمک به فقرا ونیازمندان یکی از سنت های همیشگی در ماه مبارک رمضان است که در سالجاری این کمک ها باید بیشتر شود چراکه به دلیل شیوع ویروس کرونا عده زیادی از مردم بیکار شده اند ونیاز به کمک دارند.

 

وی  با بیان اینکه  کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در ر راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت ها وپتانسیل های خود استفاده کنند افزود: هماهنگی برای شناسایی خیران و نیازمندان و جذب عمومی کمک‌های مردمی و خیران از رسالت های مهم کانون های مساجد است.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان اظهار امیدواری کرد: با جذب حداکثر کمک های مردمی و مشارکت خیران و نیکوکاران، غم و اندوه اثرات این ویروس منحوس را با خاطره خوش همدلی و مهرآفرینی مردم عزت مند ایران اسلامی با استعانت از خداوند سبحان جبران کنیم.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: همدلی و کمک مومنانه کانون های فرهنگی ماه مبارک رمضان هنری مساجد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • حجاج استان سمنان برای نیازمندان خانه می‌سازند
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند