Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:14:35 GMT

کسب رتبه کیفی مجله پژوهشی دانشگاه لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۸۳۶

کسب رتبه کیفی مجله پژوهشی دانشگاه لرستان

 محمد فیضیان روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، مجله «پژوهش‌های ژنتیک گیاهی» دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با کسب ضریب تأثیر ۰/۴۵۸ توانسته است رتبه کیفی «Q۱» را در زمینه علوم کشاورزی و زیست شناختی کسب کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سه شماره از Journal of Animal Diversity  منتشر شده است و شماره نخست مجله  (Matical Analysis and Convex Optimizationathem  (MACO نیز در حال انتشار است که پس از کسب امتیازات لازم، برای نمایه‌سازی آن‌ها در پایگاه‌های معتبر اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: تاکنون  ۳۳۴ مقاله ساینس، ۳۹۳ مورد مقالات اسکوپوس و۳۰۲  مقاله آی اس ای در دانشگاه لرستان نوشته شده است.

محمد فیضیان با اشاره به فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه و فعالیت شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه بیان کرد: با توجه به رسالت دانشگاه های کشور برای تبدیل علم به ثروت و کار آفرینی دانشجویان در سالجاری مجوز مرکز نوآوری دانشگاه لرستان صادر و این مرکز با فعالیت هفت تیم تحقیقاتی فعال شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی نیازمند همراهی مردم و دانشجویان، اعضای هیات علمی و  محققان و افراد کارآفرینی است، ادامه داد: این فعالیت ها بصورت تیم های مشخص و با حضور یک سرگروه اجرا می شوند.

دانشگاه لرستان بعنوان دانشگاه مادر این استان در ۱۹۴ رشته تحصیلی دانشجو  می پذیرد و هم اکنون در این دانشگاه هشت هزار و ۴۶۹ دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر دانشجوی خارجی ، ۷۷۰ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی و ۱۴۱ نفر در مقطع دکترای حرفه ای تحصیل می کنند.

برچسب‌ها دانشگاه لرستان خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه لرستان خرم آباد لرستان دانشگاه لرستان خرم آباد لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات