Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،  اظهار داشت: موضوع تقریب یک ریشه قرآنی دارد که  مورد توجه همه مذاهب است؛ خداوند متعال در آیه آخر سوره بقره می فرماید: «لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ» مسیر همه ما به سوی خداست و فرقی بین انبیاء و بزرگان اولیاء در مسیر تقریب و وحدت نیست، زیرا همه در واقع ذیل مسیر و سلوک اسلام و توحید هستند؛ البته ممکن است برخی به ظاهر اسلام را با نام اسلام ناب نپذیرفته باشند ولی عملا خواهان احکام اسلام ناب، حق، حقیقت و واقعیت هستند؛ بنابراین هیچ شکی نیست که در وجود هر انسانی اصل تقریب وجود دارد و فطرت انسانی همه بر اساس تقریب شکل گرفته  و قرآن نیز همه را به همین مسیر دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب تأکید کرد: همه مذاهب اسلامی باید برای خدا در یک جبهه و هدف و در جهت اعتلای کلمه توحید گام بردارند  و کسی خود را از سایرین جدا نکند و هرچند، ممکن است در بعضی از اعمال ظاهری تفاوت اندکی با یکدیگر داشته باشند، اما نباید ازهدف اصلی که توحید و احقاق این کلمه است، دور شوند. 

این استاد تفسیر، فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعضی از فرقه ها به وجود آمدند تا دشمنی هایی را ایجاد کنند و از مسیر درست دور شوند که به اسم وهابیت یا اسامی دیگر نمایان شدند و کم کم در مقابل وحدت و تقریب ایستادگی و علاوه بر اینکه راه را گم کرده اند مانعی برای وحدت و تقریب نیز  به حساب می‌آیند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی تصریح کرد: تقریبی که مدنظر بوده این است که فرقه های اسلامی از مسائل خودشان دست بردارند و به حق متصل بشوند؛ از معاد و حیات و مسائل اسلامی دوری نکنند و همه کنار یکدیگر و در مسیر اسلام باشند؛ در قرآن کریم هم  باتوجه به آیه  "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا " هم همین مفهوم  مدنظر است، امام راحل و مقام معظم رهبری هم مکرر تاکید کردند که ملاک اصلی در تقریب، توجه به حق و حقیقت است و نباید خود را به شاخ و برگ هایی که ما را روانه راه غلط می کند، گرفتار کنیم.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود