Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:49:15 GMT

کرونا فرصتی برای تغییر زمان لیگ ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۰۳۲۹

کرونا فرصتی برای تغییر زمان لیگ ایران

ایسنا/اصفهان یک کارشناس فوتبال با بیان اینکه عدم تطبیق لیگ داخلی با تقویم  AfC همیشه برای تیم های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مشکل ساز است، گفت: تیم ها با توجه به اتمام لیگ داخلی با آمادگی کمتر و در بیشتر مواقع نفرات جدید وارد مرحله دوم مسابقات می شوند که در شرایط فعلی می توانیم از این فرصت برای اصلاح لیگ داخلی استفاده کینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد یاوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که در ظاهر ممکن است تهدید باشد، اما اگر از آن خوب استفاده کنیم به یک فرصت تبدیل می شود.

وی افزود: به اعتقاد من کرونا یک تهدید خیلی بزرگ است و در این مساله شکی نیست، چرا که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و تمام مسابقات را تعطیل کرده است؛ اما می توانیم از این حالت برای اصلاح ساختار برگزاری لیگ فوتبال کشورمان استفاده کنیم که در ادامه می تواند به کسب نتایج مطلوب تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا این است که بین دو فصل لیگ داخلی ما برگزار می شود. تیم های ما در یک فصل داخلی لیگ قهرمانان آسیا را شروع می کنند، اگر به دور بعدی راه پیدا کنند زمان بازی در این مرحله به فصل بعدی لیگ داخلی موکول می شود.

وی ادامه داد: اگر دقت کنید، لیگ ما اواخر اردیبهشت و خرداد تمام می شود و دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا نیز به همین روال است. برای دور بعدی لیگ قهرمانان تیم های ایرانی با توجه به اتمام لیگ داخلی و یارگیری‌های جدیدی که دارند با تیمی که هنوز به هماهنگی لازم و ایده آل نرسیده وارد دور بعدی مسابقات می شود؛ مثل ذوب آهن که فصل گذشته این اتفاق برای آن ها رخ داد و ذوب آهن نتوانست استراحت و تمرین لازم برای مرحله بعدی لیگ قهرمانان را داشته باشد و با نفرات جدید و از دست دادن یکی از مهره های اصلی خود یعنی رشید مظاهری وارد میدان شد و نمایش خوبی هم نداشت و نتایج بدی گرفت.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: حالا چرا ما از این تعطیلی و فرصت استفاده نکنیم و این مساله عدم تطبیق مسابقاتمان را با تقویم AfC به تطبیق تبدیل نکنیم. در حال حاضر که نمی توانیم مسابقات لیگ ادامه دهیم. بنابراین می توانیم یک فرصت خوب برای آمادگی مجدد به تیم ها بدهیم و در صورت ایجاد شرایط مناسب در فاصله مردادتا شهریور ۹ هفته باقیمانده لیگ برگزار شود. با توجه به این که قراردادها نیز به صورت فصلی بسته می شود؛ بنابراین بازیکنان تا پایان این فصل با تیمها قرارداد دارند و همان طور که اقای کربکندی از دیگر پیشکسوتان فوتبالمان  گفتند بازیکنان باید در این شرایط به تیمهای خود کمک کنند و به دنبال سوء استفاده و راهی برای اتمام قرارداد خود نباشند.

یاوری خاطر نشان کرد: لیگ ما در ۶ ماهه دوم سال که تغییرات هوایی سرد داریم، برگزار می شود در حالی که تمرینات پیش فصل و آمادگی تیم ها در تابستان انجام می شود و این اشتباه است. ما می توانیم در روند جدید، بازی های باقی مانده را تا آخر شهریور انجام دهیم.

وی ادامه داد: بعد پیش فصل تا هنگام سال جدید میلادی و در ادامه با شروع سال جدید میلادی مثل سایر کشورها و بر اساس تقویم AfC لیگ داخلی را با تیم هایی آماده و سرحال آغاز کنیم و در خلال برگزاری لیگ داخلی تیم های ایرانی با آمادگی بیشتر و شرایط مطلوب که در جریان حضور در مسابقات لیگ خودمان کسب کردند وارد لیگ قهرمانان آسیا می شوند.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: با این روند تیم های ایرانی با همان ترکیب خوب و مطلوبی که در ابتدای فصل گرفته اند، می توانند در لیگ قهرمانان آسیا وارد شوند و کار خود را تا هر مرحله که پیروز می شوند ادامه دهند، بدون اینکه در میانه راه تغییری در بازیکنان خود داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ليگ برتر فوتبال ایران تيم فوتبال سپاهان تيم فوتبال ذوب آهن محمد یاوری ليگ قهرمانان آسيا لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی لیگ داخلی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آزمون تخصصی حفظ قرآن و آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به صورت همزمان، جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شوند.

تغییر روز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را برای برخی از داوطلبان به وجود آورده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس