Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس گفت: در سال 99 پیش‌بینی رکود تورمی در صنعت ساختمان داشتیم که این رکود بخاطر کرونا تشدید خواهد شد و کاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی در مقایسه با سال گذشته نیز متصور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز همچون سایر بخش‌های کشور، متاثر از شرایط جدید ناشی از ویروس کرونا هستند، اظهارکرد: 80 درصد مراجعات مردم به شهرداری‌ها، مربوط به حوزه شهرسازی است و از سوی دیگر بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری نیز از محل حوزه شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش تقاضا و فعالیت‌های ساخت‌وساز مسکن می‌شود و لذا مستقیما روز وضعیت درآمدی شهرداری اثرگذار است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در سالهای 97 و 98 شاهد افزایش تولید ساختمان و صدور پروانه‌های ساختمانی و افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم، افزود: همین امر سبب شده بود تا برای سال 99 پیش‌بینی رکود تورمی داشته باشیم؛ کرونا نیز این رکود تورمی را تشدید خواهد کرد و وضعیت مسکن به سمت رکود پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: این رکود به معنی کاهش قیمت مسکن نیست و منظور از رکود، کاهش تراکنش‌های بازار و خرید و فروش و تولید مسکن است.

مهدی‌نیا گفت: این رکود روی تقاضای صدور پروانه اثر منفی خواهد گذاشت و تعداد تقاضای پروانه در سال 99 پیش‌بینی می‌شود که کمتر از سال 98 باشد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات موجب کاهش درآمدهای شهرداری می‌شود، تصریح کرد: هنوز برآورد درستی از اتفاقات آینده وجود ندارد ولی بودجه سال 99 شهرداری مشهد نیازمند تجدیدنظر خواهد بود و فعلا در حال بررسی و رصد وضعیت اقتصاد کلان کشور هستیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در مشهد رکود تورمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی