Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۲۴ میلیون و ۷۵۶ هزار تن کالا از گمرکات استان خبر داد و گفت: میزان صادرات استان بدون میعانات گازی ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جنوب نیوز، بهروز قره بیگی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ بر ۲۴ میلیون و ۷۵۶ هزار تن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی صورت گرفته از گمرکات استان حدود ۲۳ میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالا به ارزش حدود هفت میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است که عمدتاً به کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل صادر شده است.

قره بیگی اضافه کرد: به طور کلی صادرات گمرکات استان بوشهر را می‌توان به سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها تقسیم کرد.

وی به آمار واردات گمرکات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، بالغ بر ۵۰۵ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

قره بیگی عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان را شامل موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درب اتوماتیک عنوان کرد.

وی اظهار داشت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: گمرکات استان بوشهر گمرکات استان میعانات گازی هزار تن کالا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان