Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، میلیون‌ها آمریکایی هفته گذشته درخواست بیمه بیکاری دادند و به این ترتیب آمار کل کسانی که پس از شیوع بیماری کرونا در این کشور شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند به رقم بی‌سابقه ۲۰ میلیون نفر در یک ماه رسید.

گزارش هفتگی وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه حاکی از کاهش بی‌سابقه خرده‌فروشی‌ها در ماه مارس و همچنین بزرگترین رکود در تولید کارخانجات از سال ۱۹۴۶ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد که به اعتقاد آن‌ها در حال حاضر در رکود به سر می‌برد در سه ماه نخست سال جاری میلادی در سریع‌ترین کاهش رشد خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد.

جوئل ناروف، اقتصاددان ارشد موسسه «اقتصاد ناروف در هلند»، در این خصوص گفت: «کاهش فعالیت اقتصادی بسیار چشمگیر است. در حالی که به محض بازگشایی اقتصاد شاهد رونق اولیه خواهیم بود، اما قدرت و طول بهبودی آن به هیچ وجه مشخص نیست.»

درخواست‌های اولیه برای بیمه بیکاری در هفته منتهی به ۱۱ آوریل (هفته گذشته) به ۵ میلیون و ۱۰۵ هزار نفر رسید که هرچند نسبت به هفته پیش از آن با ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار نفر کمتر به نظر می‌رسید، اما آمار قابل تاملی است و تخمین زده می‌شود آمار نهایی هفته گذشته به ۸ میلیون نفر رسیده باشد.

به این ترتیب رقم دقیق و کلی تعداد افرادی که از هفته منتهی به ۲۱ مارس تا این هفته بیکار شده‌اند به بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌رسد. جوزف بریگز، اقتصاددان گلدمن ساکس در نیویورک در این خصوص گفت: «انتظار داریم در هفته‌های آتی تعداد درخواست‌ها برای بیمه بیکاری افزایش یابد، زیرا دولت دارد تلاش می‌کند پرونده‌های عقب افتاده را زودتر حل و فصل کند از سوی دیگر شرکت‌های بیشتری کارکنان خود را در پاسخ به رکودی که پیش آمده اخراج خواهند کرد.» این اقتصاددان در ادامه اضافه کرد: «از جمله در هفته جاری که ۲۰ میلیون پرونده تا پایان مه داریم که همه آن‌ها در مراحل اولیه بیمه بیکاری هستند، پس از آن انتظار داریم تعداد درخواست‌های جدید به سطح مطابق با رکود اقتصادی پیشین بازگردد.»

آمار درخواست‌های بیمه بیکاری که دقیق‌ترین اطلاعات برای بررسی سلامت اقتصاد است به دقت از سوی اقتصاددانان بررسی می‌شود تا سرنخ‌هایی از عمق رکود به دست دهد. از این آمار استفاده می‌کنند تا متوجه شوند چه موقع موج اخراج‌ها را به راه می‌افتد و چه زمان روند بهبود آغاز می‌شود.

ویروس کرونا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا شیوع یافته و دولت برای مقابله با شیوع بیشتر آن طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرده که این امر سبب شده است ۹۰ درصد مردم این کشور در خانه بمانند و به این ترتیب فعالیت‌های اقتصادی در این کشور ناگهان متوقف شده است.

آمریکا با دارا بودن بیش از ۶۰۰ هزار مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در صدر کشور‌هایی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، قرار دارد. در این میان بیش از ۲۸ هزار نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در هفته جاری میزان آلودگی به کرونا در آمریکا به اوج خود رسیده و در چند روز پیاپی آمار قربانیان کرونا نزدیک دو هزار نفر و در روز‌هایی هم بالاتر از این رقم رفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اقتصاد آمریکا شیوع کرونا در آمریکا بیمه بیکاری درخواست ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان