Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@21:10:16 GMT

ترفند جدید کلاهبرداران در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۰۹۱۴

ترفند جدید کلاهبرداران در فضای مجازی

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: وعده کار در منزل شیوه مجرمان سایبری برای سو استفاده از شهروندان و دخیل کردن آنها در رفتارهای مجرمانه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ دوم علی محمد رجبی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت : مجرمان سایبری با تبلیغات کار در منزل با درآمد عالی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شهروندان را اغفال کرده و ضمن استفاده آنها در اعمال و رفتار مجرمانه ، طعمه های خود را شریک جرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارهای مثل تولید محتوا، پشتیبابی سایت، پاسخگویی در بخش فروش سایت و... که مجرمان سایبری تبلیغ می‌کند ترفندی برای به دام انداختن شهروندان و سوءاستفاده از آنها است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: مجرمان سایبری از متقاضیان کار در منزل می‌خواهند حساب بانکی باز کرده و اطلاعات آن ‌را از جمله رمز بانکی در اختیار آنها بگذارند تا حقوقشان را به این حساب واریز کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: این مجرمان به ظاهر صاحب‌کار از این حساب بانکی برای پولشویی، قمار و برداشت‌های غیر مجاز استفاده می کنند بدون این که متقاضی کار در منزل خبر داشته باشد.

سرهنگ رجبی خاطر‌نشان کرد: کلاهبرداران حتی تحت عنوان حسابدار، متقاضیان کار در منزل را به خدمت گرفته و با این ترفند تحت نام و حساب بانکی آنها کارهایی غیر قانونی می‌کنند که این امر تبعات قانونی و حقوقی برای فرد دارد.

او با بیان اینکه تحت هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران نگذاریم، تاکید کرد: باز کردن حساب بانکی و واگذاری اطلاعات آن به دیگران تحت هرگونه شرایطی و به هر منظور اشتباه است.

این مقام انتظامی بیان داشت : برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط نیاز به شماره کارت یا شماره حساب است و اطلاعات دیگر از جمله رمز کارت، تاریخ انقضاء یا کد اعتبار سنجی نیاز نیست و اگر شما قرار است برای کسی کار کنید چه در منزل و یا در محل کار فقط شماره حساب یا شماره کارت خود را برای دریافت حقوق باید به صاحب کار اعلام کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد : مسئولیت ناشی از واگذاری حساب بانکی تحت هر نام و عنوانی برعهده دارنده حساب است و این افراد پاسخگویی هرگونه واریز و برداشت به حساب خود در برابر قانون هستند.

سرهنگ رجبی از شهروندان خواست اگر با چنین تبلیغاتی مواجه شدند و به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل پاره وقت یا کار در منزل هستند ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده، حتما از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل کنند و به هیچ عنوان اجازه استفاده از حساب بانکی خود را به دیگران ندهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس حوادث پلیس فتا ترفند جدید کلاهبرداران مجرمان سایبری کار در منزل حساب بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید