Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:50:47 GMT

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۰۰۹

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی راه‌اندازی شد

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی به عنوان یک سامانه آموزشی نوآورانه و با هدف ارتقاء کیفیت و بهره‌وری نظام آموزشی، توسط یک فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این سامانه در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری و به عنوان تکمیل کننده آموزش دروس عملی و آزمایشگاهی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی با بررسی دقیق محدودیت‌های روش‌های فعلی آموزش از قبیل هزینه بالای تهیه و نگهداری میکروسکوپ‌های مختلف، عدم امکان استفاده و مشاهده همزمان نمونه‌ها، آسیب به نمونه میکروسکوپی به مرور زمان و یا در اثر استفاده مداوم، عدم امکان بازنگری مجدد نمونه، علامت‌گذاری روی نمونه و همچنین ذخیره تصاویر مهم و پرکاربرد، راه‌اندازی شده است.

این سامانه همانند یک میکروسکوپ مجازی عمل کرده و در آن امکان تعامل اساتید و دانشجویان در رایانه و یا تلفن همراه وجود داشته و سعی شده است تا با امکان مشاهده، مدیریت، اشتراک‌گذاری، تجزیه و تحلیل تصاویر، استفاده از ابزار علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری تصاویر و امکان مشاهده اعماق نمونه‌ها در زوم‌های مختلف با حفظ کیفیت، فرایند تدریس و آزمون در مفاهیم دروس آزمایشگاهی از قبیل رشته‌های علوم پزشکی، زیست شناسی، کشاورزی، مهندسی مواد و ... آسان شود.

علاوه بر اینکه میکروسکوپ‌های مجازی در دهه اخیر توانسته وظایف میکروسکوپ‌های معمولی را نیز انجام دهد، به اساتید و دانشگاهیان اجازه داده است تا از مزایای دنیای دیجیتال در ارتقاء بهره‌وری، ذخیره سازی، سرعت و اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کنند.

کد خبر 419120

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت دانش بنیان آزمايشگاه اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: در حدود ۴۰۰ کلاس درس در جزیره کیش دایر است.

وی افزود: نزدیک به ۵۵۰ در مدارس دولتی و در حدود ۳۰۰ نفر از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است