Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:15:45 GMT

کرونا و پایش پسماندهای عفونی بیمارستان‌های فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۱۵۹

کرونا و پایش پسماندهای عفونی بیمارستان‌های فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس روز پنجشنبه خبر از پیگیری کار پایش و نظارت بر پسماندهای عفونی بیمارستان‌های استان در دوران کرونا داد و گفت: این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

 حمید ظهرابی؛ با بیان اینکه مدیریت اصولی بر پسماندهای پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اظهار داشت : با توجه به همه گیری ویروس کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق پسماندهای عفونی بیمارستان است و باید کار نظارت و پایش بر پسماندها و پساب‌ بیمارستانی به جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان آزمایشگاه این اداره کل با همراهی کارشناسان آزمایشگاه های معتمد استان، برای مبارزه با شیوع این ویروس، پایش دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای عفونی - پزشکی بیمارستان های شهر شیراز و استان با محوریت بیمارستان های تخصصی درمان کرونا از اسفند ماه سال گذشته تا کنون را با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار خود قرار دادند. در این بازدیدها انجام خوداظهاری و تست های تطبیقی صورت گرفته و عملکرد تمامی دستگاه های بی خطر ساز بیمارستانی مورد بررسی واقع شده است.

ظهرابی بیان کرد: جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بیمارستان ها به استناد قانون مدیریت پسماند، موظف به بی خطر سازی پسماندهای عفونی ویژه  می باشند که این کار با استفاده از دستگاه های اتوکلاو و هیدروکلاو صورت می گیرد. به بیمارستانهائی که به هر نحو، ضوابط و مقررات زیست محیطی را رعایت نکرده اند و دستگاه های بی خطر ساز آنها فاقد راندمان و بازدهی مناسب باشد، اخطاریه ابلاغ می شود.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت.علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۱۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بهداشت و سلامت ویروس کرونا شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بهداشت و سلامت پسماندهای عفونی محیط زیست بی خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد