Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهراز سم‌پاشی بیش از ۱۲.۵ هزار هکتار اراضی استان علیه آفت ملخ خبر داد و گفت: مبارزه با آفت ملخ‌ها در شرایط سخت انتشار ویروس کرونا ادامه دارد و اکنون سمپاشی ۵ منطقه استان بوشهر علیه پوره و ملخ‌‌های بالدار ادامه دارد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه یکی از بحران‌هایی که امنیت غذایی و محصولات کشاورزی در استان بوشهر را تهدید می‌کند ریزش ملخ‌های صحرایی است اظهار داشت: هجوم ملخ‌ها از اواخر بهمن ماه سال گذشته  آغاز شد و مبارزه با این آفت با مشارکت همگانی کشاورزان، کارشناسان جهاد کشاورزی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  اکنون مقابله با آفت ملخ در استان بوشهر همزمان با  شیوع ویروس کرونا  ادامه دارد افزود: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر در حالی ادامه دارد که همه برنامه‌ها و مراکز تجمعی برای پیشگیری از شیوع این ویروس و بیماری تعطیل شده‌ است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر، هجوم ملخ صحرایی را آفت ویرانگر کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی دانست و تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته جمعیت ملخ‌های مهاجم  نسبت به سال گذشته چند برابر و در این راستا همه امکانات برای مقابله با ملخ‌های صحرایی به‌کار گرفته شده است.

منوچهری از اجرای عملیات سمپاشی در اراضی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از بهمن ماه تاکنون 12 هزار و 570 هکتار از زمین‌های استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سمپاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون زمان بیروی آمدن ملخ‌ها از پوره‌ها است افزود: مبارزه کنندگان با ملخ صحرایی در نقاط صعب‌العبور استان بوشهر از سم‌پاش‌های دستی اقدامات مهم و موثری انجام می‌دهند که خدمات آنان درخور تحسین است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر، با اشاره به اینکه در شرایط سخت کرونایی اکنون سمپاشی در 5 منطقه استان بوشهر علیه پوره و ملخ‌‌های بالدار ادامه دارد خاطر نشان کرد: اکنون در سطح 920 هکتار شامل 430 هکتار اراضی مناطق شُنبه، کاکی و دشت پلنگ در شهرستان دشتی، 170 هکتار اراضی خاییز تنگستان و 320 هکتار در مزارع و اراضی طلحه دشتستان علیه پوره و ملخ بالدار سمپاشی شدند.

منوچهری سم‌پاشی هوایی علیه ملخ‌ها در شرایط فعالی امکان پذیر ندانست و  افزود: با توجه به استقرار ملخ‌های صحرایی در نقاط سخت گذر و صعب‌العبور امکان سم‌پاشی هوایی وجود ندارد و مبارزه کنندگان از طریق سم پاشی دستی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر 13 تن سم علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف شده است خاطرنشان کرد: اکنون 20 تن سم در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره شده است.

آخرین وضعیت مبارزه با ملخ در استان فارس|10 شهرستان همچنان درگیر با آفت هستند 9 هزار هکتار اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد 3500 هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد + تصاویر

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر،، با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در استان همچنان ادامه دارد تصریح کرد:پیش بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی افزون بر 330 هزار هکتار افزایش یاید.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان بوشهر استان بوشهر علیه علیه پوره و ملخ آفت ملخ صحرایی استان بوشهر ملخ های صحرایی علیه آفت ملخ اراضی استان هکتار اراضی آفت ملخ سم پاشی پاشی شد ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان