Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:42:06 GMT

لزوم حکمرانی منسجم و هماهنگ برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۳۱۷

لزوم حکمرانی منسجم و هماهنگ برای مقابله با کرونا

رئیس شورای عالی استان‌ها بر لزوم حکمرانی منسجم و هماهنگی برای مقابله با کروناویروس تأکید کرد و گفت: هر چه سیستم حکمروایی محلی و ملی هماهنگ‌تر باشند، امکان موفقیت در این بحران عمومی بیشتر است.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در سی‌امین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد ضمن تبریک سال نو گفت: امیدوارم همه مردم جهان سالم و در امان باشند و تمام بیمارانی که این روزها با ویروس همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند لباس عافیت بر تن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ویروس کرونا مشکلات زیادی را در زمینه تشکیل جلسات شورا از جمله شورای عالی استان‌ها به وجود آورد به نحوی که مجبور شدیم جلسات اسفند و فروردین را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنیم. در هفته‌های اخیر هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصمیم گرفت تا از طریق اصلاح آیین‌نامه مربوطه توسط هیأت دولت و یا تفسیر جدیدی از آیین‌نامه‌های موجود، مشکل را حل کند. خوشبختانه در نامه‌ای که توسط دبیر  هیأت دولت در 27 فروردین‌ماه سال جاری برای شورای عالی استان‌ها ارسال شد مشکل مرتفع شد و شوراها در سطوح مختلف می‌توانند تا برطرف شدن کروناویروس جلسات خود را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

الویری ادامه داد: مهمترین موضوعی که باید به حل و فصل آن اهتمام داشته باشیم مسئله مدیریت یکپارچه هماهنگ در اداره شهرها است. بررسی تجربه شهرها و کشورهای دیگر در مبارزه با این ویروس نشان می‌دهد که هر چه سیستم حکمروایی محلی و ملی هماهنگ‌تر باشد امکان موفقیت در این بحران عمومی بیشتر است. مدیریت بحران کرونا نشان می‌دهد نهادهای متولی امر سلامت در شهرها متعدد و ناهماهنگ هستند و سامانه‌های اطلاعاتی این نهادها به صورت یکپارچه و متصل به هم عمل نمی‌کنند. تلاش‌های بسیاری برای یکپارچه‌سازی داده‌های حوزه سلامت شهری صورت گرفته؛ اما این امر تاکنون محقق نشده است.

در مدیریت شهری با یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین روزهای خدمت‌رسانی مواجه هستیم

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری‌ها در سراسر کشور در این دوران قابل تقدیر و تشکر است، افزود: شهرداری‌ها در مدیریت و ارائه خدمات شهری بسیار نوآورانه، دلسوزانه و متعهدانه عمل کردند و نشان دادند که به رغم وجود تناقضات در سیاست‌گذاری‌ها و ناهماهنگی میان دولت و سایر نهادهای تصمیم‌گیر به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل می‌کنند. در کنار تلاش‌های کادر درمان که روزهای بسیار دشواری را سپری می‌کنند و با فداکاری و همت خود در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند، نیروهای خدمات شهری نیز نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند. ما در مدیریت شهری با یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین روزهای خدمت‌رسانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری در این دوران باید بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود، آگاه باشد و در این مسیر گام بردارد. در این بحران لازم است تا شهرداری‌ها مجدانه در ارائه خدمات اجتماعی بازبینی داشته باشند. در حین و پس از بحران کرونا برخی از اقشار آسیب بیشتری خواهند دید. اتخاذ سیاست‌هایی که شهروندان را به عنوان اصول ایمنی و بهداشتی تشویق کند به صورتی که آن‌ها اطمینان حاصل کنند که پس از کرونا به حال خود رها نمی‌شوند و بسته‌های حمایتی برای آن‌ها طراحی و اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: همه گیری این بیماری نشان داد که سلامت شهری بُعد فراموش شده مدیریت شهری است. از این رو باید به عنوان اولویتی مهم در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد. سلامت شهروندان تمامی شئونات اداره شهر را متأثر خواهد کرد. در زمان این بیماری همه گیر، همه بخش‌های شهرداری و کادر درمانی به دلیل فشار کاری زیاد دچار خستگی خواهند شد و قادر به پاسخگویی به نیازهای تمامی شهروندان نخواهند بود. نیروهای داوطلب و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند.

الویری با اشاره به خبر خودکشی یک دختر نوجوان در ایلام با اظهار تأثر گفت که این خبر قلب هر انسانی را می‌رنجاند.

وی افزود: علاوه بر وظیفه انسانی تک تک ما، مهمترین وظیفه شورای عالی استان‌ها کمک به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه‌ای در سراسر کشور است. این اتفاق تلخ نشان می‌دهد که ما در انجام این وظیفه خود موفق نبوده‌ایم. مرگ دلخراش کودکی 11 ساله نهیبی بر ماست که بار مسئولیتی بزرگ بر دوش داریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر ابراز تأسف خود در تصمیم دیروز مجلس برای تصویب ماده 53 لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: در این ماده اختیارات شوراها را در زمینه وضع عوارض چه از نظر نوع و چه از نظر میزان سلب کرده‌اند و به وزارت کشور واگذار شده است. برخلاف آنچه که مجلس در لایحه درآمد پایدار در دو ماه قبل که به تصویب رساند به نظر می‌آید رد صلاحیت‌ها و رأی نیاوردن برخی نمایندگان و یا شرایط کرونایی در آرا و دیدگاه نمایندگان تأثیر گذاشته است.

وی افزود: بهار همیشه فصل زایش و حیات دوباره طبیعت است. بارش روزهای اخیر جلوه‌ای از رحمت الهی است. امیدوارم که درس آموخته‌های بارش‌ها و سیل‌های سال گذشته ما را به مدیریت بهتر منابع آبی در کشور رسانده باشد و همه به گونه‌ای تدبیر کنیم که در تابستان پیش رو با معضل کم آبی مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها استانی اجتماعی کروناویروس شورای عالی استان ها مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه براساس ردیابی و بازدید‌های میدانی بعمل آمده از باغات هلو، شلیل، گردو و کیوی، پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت از نیمه اول اردیبهشت امسال در برخی مناطق گرم استان شروع شد، به لزوم مدیریت و مبارزه تلفیقی با این آفت تاکید کرد.

او با اشاره به اقلیم‌های مختلف استان و دامنه زمان ظهور پوره در این شرایط آب و هوایی به باغداران توصیه کرد قبل از هر اقدامی با تهیه نمونه از باغ و ارائه آن به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی با دریافت نسخه گیاهپزشکی برای مبارزه با آفت در بهترین زمان و بر اساس بررسی وضعیت بیولوژی آن در باغات اقدام کنند.

بیگی افزود: کاربردی‌ترین روش برای تعیین زمان دقیق مبارزه، بازرسی دقیق تنه درختان آلوده و مشاهده کلنی پوره‌ها روی تنه است و از آنجایی که پوره‌ها سپردار آجری رنگ هستند استقرار آنها روی تنه درختان، منجر به آجری و یا صورتی شدن تنه درختان می‌شود که با مشاهده رنگ صورتی یا نارنجی روی تنه و قبل از تشکیل پودر سفید رنگ قسمت آلوده، مبارزه باید انجام شود.

او با بیان اینکه مبارزه مکانیکی یکی از روش‌های مدیریت آفت در قالب مبارزه تلفیقی با ابن آفت است، پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم (اصلی) درختان با اسکاچ نرم یا گونی، حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداٌ آلوده را به باغداران توصیه کرد و افزود: هرس و از بین بردن قسمت‌های آلوده درخت و پاکسازی پوست درختان از آلودگی می‌تواند تاثیر سموم شیمیایی را افزایش دهد.

بیگی درباره مبارزه شیمیایی با این آفت، گفت: این نوع مبارزه پس از خروج ۶۰ تا ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده ترجیحا سموم خانواده IGR نظیر آپلاود و آدمیرال به میزان ۰.۷۵ در هزار در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

او افزود: پس از خروج ۷۰-۶۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده، سموم خانواده IGR نظیر آپلاود (بوپروفزین) و آدمیرال (پیری پیروکسی فن) به میزان ۰/۷۵ در هزار و یا حشره کش‌های مجاز در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

بیگی با اشاره به اهمیت صادرات کیوی، کنترل شیمیایی تحت نظر کارشناس فنی و یا کلینیک گیاهپزشکی با استفاده از سموم مجاز توصیه شده با سمپاش پشتی تلمبه‌ای ترجیحا روی تنه و شاخه‌های اصلی درخت آلوده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به حساسیت شدید درختان سیاه ریشه به ترکیبات روغنی در فصل رشد، از اختلاط حشره کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری شود.

او با تاکید به اینکه باغداران باید از سمومی که در ظروف اصلی بسته بندی، پلمپ و دارای برچسبی که نشان دهنده مشخصات کامل سم اعم از نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ باشند و از فروشگاه‌های مجاز در قبال اخذ فاکتور خریداری شده برای سمپاشی استفاده کنند، به اطلاع رسانی به زنبورداران منطقه برای رعایت نکات ایمنی و جابجایی کندو‌ها قبل از سمپاشی و توجه به اطلاعات هواشناسی برای اطمینان از عدم بارندگی حداقل به مدت ۲۴ ساعت تاکید کرد و گفت: باغداران و بهره برداران برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه