Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:37:58 GMT

جوانان بسیجی کرج موفق به ساخت دستگاه استریل ماسک شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۳۲۷

جوانان بسیجی کرج موفق به ساخت دستگاه استریل ماسک شدند

سرهنگ پاسدار علی شعبانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ساخت و طراحی این دستگاه به همت مرکز علمی شهید مصطفی چمران این ناحیه محقق شده است.

وی اظهار داشت: تا پیش از این ماسک های تولیدی در سراسر این ناحیه به بیمارستان ها و یا دیگر مراکز برای استریل فرستاده می شد ولی اکنون با ساخت این دستگاه که با کمترین قیمت انجام شده، دیگر نیازی به فرستادن این محصولات به بیمارستان ها برای ضدعفونی نیست در حالیکه ممکن است در خود بیمارستان ها نیز آلودگی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این دستگاه از طریق اشعه uv و تا ۹۰ درصد ماسک ها را ضدعفونی می کند و در هر مرتبه ۱۰۰ عدد ماسک در مدت پنج الی ۱۵ دقیقه استریل می شود در حالیکه در دیگر دستگاه ها تا چند ساعت این روند زمان می برد.

فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع)‌ مهرشهر کرج قیمت تمام شده برای ساخت این دستگاه را حدود ۲ میلیون تومان عنوان کرد و افزود:‌ مشابه این دستگاه نزدیک ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی پیشنهاد داد در صورتیکه مراکزی مایل به تهیه این دستگاه باشند جوانان بسیجی این ناحیه می توانند آن را با کمترین قیمت بسازند.

شعبانی به دیگر اقدامات مرکز علمی شهید مصطفی چمران اشاره کرد و نمونه آن ها را تولید الکل و تولید ژل ضدعفونی عنوان کرد.

پیش از این بسیجیان ناحیه امام هادی (ع) موفق به ساخت دستگاه مکانیزه ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز شده بودند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماسک ویروس کرونا استان البرز پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماسک ویروس کرونا استان البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماسک ویروس کرونا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر بسیجی جانباز شهید علی اصغر جفایی نوده از جانبازان مدافع حرم امروز با حضور نماز گذاران گرگانی تشییع و به خاک سپرده شد.

بسیجی مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده از نیروهای مدافع حرم واحد تخریب طی سال‌های گذشته در مبارزه با تکفیری‌ها چندین بار به درجه جانبازی نائل آمده بود

کد خبر 6095849

دیگر خبرها

  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه در گرگان تشییع شد
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد