Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: افراد می‌توانند در شرایط فعلی در منزل یا محل کار خود نشسته و با ثبت‌نام الکترونیکی به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان بپیوندند.

ملیحه بهنامیان، امروز پنج شنبه 28 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد، ثبت‌نام برای ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزدان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی به صورت غیرحضوری خدمات خود را در راستای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در سایت rsct.ir ارائه می‌دهد.

استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های مزمن و حاد

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سلول درمانی جدیدترین و کم خطرترین روش درمانی است، بیان کرد: امروزه ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.

بهنامیان ادامه داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند.

وی افزود: در این حال اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خونساز را در اختیار داریم که این سلول‌ها می‌توانند در بیماری‌هایی که منشاء خونی داشته و اختلال در فعالیت مغز استخوان و سیستم ایمنی تلقی می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در دسترس بودن، کاهش احتمال رد پیوند، کاهش خطر آلودگی و شانس یافتن نمونه با تطابق ژنتیکی را از مهم‌ترین جنبه‌های اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف عنوان کرد.

بهنامیان بیان کرد: در حال حاضر همه‌گیری و شیوع بیماری کویید 19 ناشی از ویروس کرونا همه کشورها را درگیر کرده و براساس اطلاعاتی که در مراکز معتبر به ثبت رسیده، بیش از 300 کارآزمایی بالینی برای مقابله با این بیماری در دنیا در حال انجام است که شامل استفاده از داروهای مختلف، به کارگیری تجهیزات و روش‌های پیشرفته درمانی از جمله سلول درمانی در این بیماری است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان هنگام زایمان  تنها  فرصت برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خونساز است که روشی برای درمان بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند از جمله تالاسمی، سرطان خون و کم‌خونی‌ها است، یاداور شد: از ابتدای امسال بیش از 20 نمونه خون بند ناف در این مرکز ذخیره شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خون بند ناف جهاد دانشگاهی ذخیره سازی خون بند ناف سلول های بنیادی خون خراسان جنوبی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب اب در سدهای مخزنی باغان، خاییز، رئیس علی دلواری و تنگ‌ارم و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به بهبود وضعیت ذخیره‌سازی سدهای مخزنی استان بوشهر در بارش‌های اخیر اظهار داشت: در بارش‌های اخیر سدهای مخزنی استان بوشهر آبگیری کردند و سد تنگ‌ارم دشتستان 100 درصد پر شد.

وی حجم سد مخزنی تنگ‌ارم را 4.5 میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: بارندگی اخیر مخزن این سد را به‌صورت کامل تکمیل کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری دشتستان را 53 درصد دانست و اضافه کرد: سد باغان با حجم ذخیره‌سازی 32 میلیون مترمکعب که در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر افتتاح شد اکنون 6 میلیون آب باران در آن ذخیره شده است.

محمدی افزود: علاوه بر این، بارش‌های خوب در استان و بالا دست سبب آبگیری و ذخیره‌سازی در حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب شد.

وی ادامه داد: در بارندگی اخیر 25 میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره کرد و میزان آبدهی رودخانه‌های استان بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: اکنون وضعیت ذخیره‌سازی آب باران در سدهای مخزنی باغان، خاییز، رئیس علی دلواری و تنگ‌ارم و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان بین 20 تا 60 درصد است.

محمدی بیان کرد: برای جلوگیری از  ایجاد بحران کم آبی همراهی مردم به ویژه کشاورزان در بهینه مصرف کردن آب و صرفه‌جویی با توجه به پیش‌رو بودن تابستان ضروری است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی