Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:54:57 GMT

صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۳۷۲

صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، از پروژه جدید ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین خبر داد و گفت: پنج استان به عنوان استان های معین، کار جمع آوری نذورات برای ساخت این صحن را بر عهده دارند.

«محمد صفری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد از پروژه جدید ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در شهر مقدس کاظمین خبر داد و افزود: پنج استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و فارس به عنوان استان های معین، کار جمع آوری نذورات برای ساخت این صحن را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، با بیان اینکه برآورد اولیه ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید طی چهار سال احداث شود، بیان کرد: این صحن در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و در دو طبقه ساخته می شود.

 

وی با بیان اینکه توافقات اولیه انجام شده است، افزود: فعالیت جمع آوری نذورات و کمک های مردمی و همچنین تعیین سهم هر استان بر اساس ظرفیت های موجود از اول خردادماه کلید می خورد.

 

صفری در خصوص کمک های مردمی در سال گذشته برای بازسازی عتبات عالیات هم به کمک ۸۱۳ میلیون تومانی مردم اشاره کرد و گفت: همچنین سال گذشته ۴۲ گرم طلا جمع آوری شد و ۴۰ استادکار به کربلا اعزام شدند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، مجموع کمک های مردمی از ابتدای فعالیت این ستاد در سال ۸۶ تا کنون را ۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان وجه نقد و سه کیلو و ۷۵۱ گرم طلا اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۷۳۰ استادکار از استان به عتبات عالیات اعزام شده اند.

 

وی، به استقرار ۶ موکب در ایام اربعین حسینی در مسیر کاروان های پیاده اربعین اشاره و اظهارکرد: این موکب ها طی ۱۲ روز، روزانه ۱۵ هزارنفر اسکان و ۱۵ هزار نفر تغذیه زائران را بر عهده داشتند.

 

صفری با اشاره به ایام کرونا و درگیری مردم با این بیماری، از عموم مردم خواست نذورات و کمک های خیرانه خود را با هدف دفع بلا و سلامتی بیماران کرونایی به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه کنند.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: عتبات عالیات کمک مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی امام محمد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود