Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:56:52 GMT

گیت ضدعفونی اشخاص در بیمارستان توحید سنندج رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۸۸۴

گیت ضدعفونی اشخاص در بیمارستان توحید سنندج رونمایی شد

گیت ضدعفونی کننده افراد به گونه‌ای است که با نزدیک شدن فرد به فاصله نیم متری آن، چشم الکترونیکی دستگاه فعال شده و محلول به صورت قطرات میکرویی در داخل گیت پخش می‌شود و با عبور هر فرد فقط پنج سی سی محلول برای رفع آلودگی لباس‌ها، دست‌ها، صورت و کفش‌های فرد در داخل گیت پخش می‌شود تا فرد در خروجی گیت از ویروس احتمالی رفع آلودگی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین رونمایی از این گیت با حضور حجت الاسلام بیگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و جدیدالسلامی رییس بیمارستان توحید برگزار شد.

حمید صمدی و امید زندی ۲ جوان مبتکر و خلاق کردستانی هستند که توانایی خود را در راستای ساخت این گیت نشان دادند و توانستند گیت ضدعفونی افراد برای مقابله با شیوع ویروس کووید_ ۱۹ را بسازند.

قیمت تمام شده این گیت در صورت نیاز به ساخت محفظه فلزی و استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۰ میلیون ریال است که در صورت تولید انبوه نیز امکان کاهش قیمت تمام شده، وجود دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اضافه کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  

ویروس کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون در تمامی کشورهای جهان بیش از ۲ میلیون مبتلا دارد و جان بیش از ۱۳۰ نفر را گرفته است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد کمپ های ماده 16 استان و چرخه مالی معیوب آنها از اداره کل بهزیستی استان خواست تا نظارتهای بیشتری بر فعالیت این کمپ ها اعمال شود.

رمضانی غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم یکی از دغدغه‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر را کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست دانست و گفت: این قشر از جامعه به شدت در معرض آسیب هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

جباری در ادامه تاکید کرد: برخی کمپ‌های ترک اعتیاد از لحاظ مصالح بکار گرفته در ساخت آن، استاندارد نیستند که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

در این جلسه عسکری فرماندار سنندج هم با اشاره به راه اندازی سامانه سرا در سنندج در سال گذشته گفت: پارسال 75 نفر سال گذشته بعد از ترخیص از کمپ ماده 16 در سامانه سرا مستقر شدند.

دارابی جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 276 معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند که 22 نفر آنان سابقه سرقت داشتند.

محمد پناه دبیر شورای هماهنمگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در صدر استانهای کشور درحوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر کشور است گفت : سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر می باشند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟