Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درباره ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند، افزود: کشتی نگار، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان است  که از  بندر کاندلای هند، وارد بندر شهید بهشتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.
عبدالغفور لیوال؛ سفیر کشور افغانستان در ایران که همزمان با ورود محموله گندم از بندر شهید بهشتی و فرآیند تخلیه بازدید کرد، گفت: اولین محموله ۵ هزار تن گندم از مجموعه ۷۵ هزار تن گندمی است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است تشکر و ابراز امیدواری کرد که تا با همکاری ایران، این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران همچنین از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خصوصا سازمان بنادر و دریانوردی و مسولان بندر چابهار که با سرعت فرآیند تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند، تشکر کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هزار تن گندم گندم اهدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت:  این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

حسن آذریان افزود: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

او گفت:مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایبادگفت: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده