Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله طوقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می‌شود و در روزهایی که بارش‌ها در منطقه روند افزایشی داشته احتمال شیوع آن نیز قوت گرفته است.
وی افزود: علایم این بیماری به صورت بروز جوش‌های زرد یا نارنجی کم رنگ به صورت ردیفی و موازی با برگ‌ها روی سطح و پایین‌تر از برگ بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: شرایط آب و هوایی، ابرناکی، بارندگی، شبنم و درجه حرارت پایین از عواملی است که باعث بروز بیماری زنگ زرد در غلات به خصوص گندم می‌شود.

وی گفت: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره‌گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده‌اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

طوقی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش‌از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

وی از کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.

برچسب‌ها افت سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افت سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی افت سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد