Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@06:32:36 GMT

تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده در قزوین آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۵۶۸

تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده در قزوین آغاز شده است

مصطفی مافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا موفق شدیم با حمایت‌های معاونت غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پنج شرکت دانش بنیان را در تولید محلول ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی وارد کنیم.

 مافی اضافه کرد: با این اقدام به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور که بیشترین تولید محلول ضدعفونی کننده غیرالکلی را داشته است معرفی شدیم و از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مورد تجلیل قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون بازار در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده اشباع شده است و پارک نیز با تغییر سیاست کاری خود به سمت تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده با فناوری ازون، تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی کننده مجهز به واحد ضدعفونی کننده کف کفش و دستگاه ضدعفونی کننده تبلت، موبایل، چک و پول حرکت کرده است.

مافی گفت: هم اینک آمادگی خود را برای تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده برای ناوگان اتوبوسرانی شهرداری، درهای ورودی و همچنین فضاهایی مختلف عمومی اعلام می‌کنیم که با سامانه هوشمند می‌توانند برای گندزدایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سامانه ضدعفونی کننده هم اینک در ناوگان اتوبوسرانی برخی از استان‌ها از جمله تبریز به کار گرفته شده است و کل کابین اتوبوس را در عرض چند دقیقه ضدعفونی می‌کند.

مافی گفت: همچنین پنج طرح تولید سامانه ضدعفونی کننده ویژه موبایل و چک و ... از طریق امواج الکترومغناطیس را در دستور کار داریم و قرار شد یک فراخوان برای جمع آوری همه ایده‌ها و طرح‌های فناورانه در حوزه کرونا منتشر کنیم.

پارک علم و فناوری استان قزوین از اسفند سال ۱۳۹۰ در فضایی به مساحت ۳۰ هکتار ذیل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است.

این پارک هم اکنون حدود ۶۲ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف دارد که با توجه به نیازهای روز جامعه برای تولید و عرضه محصولات اقدام می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دارو سازمان صنعت معدن و تجارت استان علم و فناوری علوم تحقیقات و فناوری فناوری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ضدعفونی کننده تولید سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: جایگاه کشوری پارک علم و فناوری استان از بیست‌وششم کشور به سیزدهم ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی قربانی امروز _ چهار شنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیرخانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان توصیف کرد و افزود: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحدهای زیر مجموعه عملاً وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

کد خبر 747455

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی