Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@07:44:01 GMT

افتتاح ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۶۴۰

افتتاح ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان تهران

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو در آیین بهره برداری از 4 پروژه صنعت آب و برق در استان تهران از بهره برداری ۲۵۰ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در سال جاری خبر داد. تاریخ انتشار: 13:15 - 28 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۱۷۸

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" روز پنجشنبه در آیین بهره برداری همزمان ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان تهران که به حضور ویدئوکنفرانی و با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت افزود: در صدد هستیم برای سربلندی کشور در جهت فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید که آب و برق در آن نقش مهمی دارند و همچنین تامین رفاه، آسایش و امنیت خاطر مردم در ارائه آب و برق مطمئن و پایدار تلاش کرده و البته سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب را با رعایت همه ملاحظات بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن‌ها را اعلام می‌کند تکمیل و افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح‌هایی هم آغاز شود که در سال‌های بعد به اجرا برسد.

اردکانیان گفت: پویش امسال هم بر همان قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سوار می‌شود و از امرزو و هر هفته در یکی از استان‌ها توقف خواهد داشت.

وی اظهار داشت: آنچه پویش امسال را با سال گذشته متفاوت می‌کند این است که در سال جاری تابلویی را با عنوان ساخت و ساز‌ها و ساز و کار‌ها اعلام کردیم؛ هم می‌خوهیم طرح‌های عمرانی را تکمیل و افتتاح کنیم و هم ساز و کار‌های مربوطه را در خصوص رویه‌ها و فرآیند‌ها به سمتی ببریم که کار تولید تسهیل شود.

اردکانیان گفت: کوچک سازی سازمان دولت، پیک سایی در تابستان برای خاموشی صفر و افزایش تولید انرژی برای صادرات هدف‌های ساز و کاری امسال ما است که در مجموع ۲۵۰ پروژه بزرگ شامل ساخت و ساز‌ها و ساز و کار‌ها را با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال با کمک همه سازمان‌های دست اندرکار در سازمان دولت و ظرفیت‌های فعال در بخش خصوصی به ثمر برسانیم و امروز این کار را از استان تهران آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در این استان ۴ پروژه بررگ ما با سرمایه گذاری حدود دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که یکی از آن‌ها واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی پرند و نیز سه تصفیه‌خانه فاضلاب در اسلامشهر، ملارد و صفادشت است.

مطالعه و طراحی ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران

وزیر نیرو همچنین با اشاره به مطالعه و طراحی ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران از بهره‌برداری تصفیه‌خانه بزرگ غرب و تکمیل تصفیه‌خانه جنوب این استان در سال جاری خبر داد.

اردکانیان افزود: کار جدی فاضلاب تهران در ۱۰ سال اخیر آغاز شده که از ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر موجود، ۴ هزار کیلومتر از نیمه دوم سال ۹۲ به بعد احداث شده و مابقی تا ۵ سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی ادامه داد: تمرکز ما روی تصفیه‌خانه‌ها گذاشته شده و باید هرچه زودتر تصفیه‌خانه‌های لازم را افتتاح کنیم.

اردکانیان افزود: تصفیه خانه بزرگ غرب تهران با جمعیت زیر پوشش ۲ میلیون نفر و فاز‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب تهران با جمعیت زیر پوشش ۱.۲ میلیون نفر شروع شده و امسال اعلام می‌کنیم که هیچ فاضلابی وارد جریان آب‌های سطحی و رودخانه نمی‌شود.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهوری در خصوص شبکه‌های تکمیل نشده خاطرنشان کرد: علت اصلی که مردم مشاهده می‌کنند شبکه احداث شده، اما مورد بهره برداری قرار نگرفته، آماده نشدن مجموعه تصفیه‌خانه‌هاست.

وی اضافه کرد: ۱۲ تصفیه‌خانه برای تهران مطالعه و طراحی شده، اما با بهره برداری دو مورد تصفیه‌خانه غرب و اتمام فاز‌های آخر تصفیه‌خانه جنوب در سال جاری، امکان تصفیه ۷۰ درصد فاضلاب تهران میسر خواهد شد.

وی گفت: با شتاب بخشی به کار و تنوع منابع مالی امید است بتوانیم هر چه زودتر خبر خوب جمع‌آوری کامل فاضلاب تهران و تصفیه آن برای استفاده در فضای سبز تهران را اعلام کنیم که هم اینک بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب در این زمینه مصرف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: افتتاح ۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو پروژه صنعت آب و برق صنعت آب و برق استان تهران بهره برداری سال جاری تصفیه خانه ساز و کار ۴ پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد