Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@00:28:32 GMT

کدام گروه خونی کمتر ویروس کرونا می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۹۳۹

کدام گروه خونی کمتر ویروس کرونا می‌گیرد؟

رویداد۲۴ حمید عمادی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، گفت: پوست سالم در برابر ویروس کرونا مقاوم است، اما تماس دست آلوده به چشم، دهان و گوش ممکن است فرد را به بیماری مبتلا کند.

وی افزود: از دست دادن حس چشایی و بویایی، بدن درد و اسهال از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. البته ممکن است این علائم منشأ دیگری هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمادی با اشاره به برخی علائم کرونا ویروس مانند تب، سرفه، تنگی نفس، افزود: بیمار ممکن است چند روز سرفه‌های به ظاهر بدون علت نیز داشته باشد، اما مواردی هم درباره علائم حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا بیشتر روی اجسام می‌نشیند، افزود: این ویروس روی برخی از اجسام سرد تا ۲۰ روز باقی می‌ماند.

عمادی با بیان اینکه نگرانی و استرس موجب تضعیف بدن در مقابل این بیماری می‌شود، گفت: چنانچه بدن بتواند پادزهر این ویروس را بسازد، فرد تا پایان عمر به کووید ۱۹ دچار نخواهد شد.

وی همچنین افزود: گوشت مرغ و دیگر مواد غذایی که در حرارت بالا پخته می‌شود نمی‌تواند همچنان به ویروس کرونا آلوده باشد.

عمادی گفت: انتشار ویروس کرونا نباید مانع از زدن واکسن کودکان و یا ورزش کردن شود بلکه با رعایت نکات بهداشتی این موارد اشکالی ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین افزود: مراکز درمانی، پذیرش افرادی که به غیر از درمان کرونا مراجعه می‌کنند را از دیگر بیماران تفکیک می‌کنند لذا مادران باردار نگران زایمان نباشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره چگونگی استفاده از آنتی بادی‌های ساخته شده در بدن پس از دو هفته بهبودی، گفت: پلاسمای خون شخصی که بهبود یافته پس از دو هفته بهبودی می‌تواند برای تزریق به بیماران مبتلا مفید باشد.

بیشتر بخوانید:علامتی جدید در مبتلایان به ویروس کرونا!

وی گفت: در شرایط حاضر که شناخت زیادی درباره شیوه دقیق انتشار و چگونگی بیماری زایی این ویروس در دسترس نیست، مطالب زیادی منتشر می‌شود که اعلام می‌کنند در درمان کووید ۱۹ مؤثر است.

متخصص بیماری‌های عفونی، درباره تعویق عمل‌های جراحی غیر ضروری یا عمل‌هایی که می‌توان به تعویق انداخت نیز افزود: اگر ضرورتی در عمل جراحی وجود ندارد آن را به زمان دیگری موکول کنید.

عمادی با بیان اینکه پشه، مگس و سوسک نمی‌توانند ناقل کرونا باشند، گفت: بوییدن گل و گیاه می‌تواند در انتقال بیماری پرخطر باشد.

وی از دست دادن حسن بویایی و چشایی را از جمله علائم کرونا دانست و افزود: با بهبود بیمار مبتلا به کرونا حس بویایی و چشایی او باز می‌گردد.

عمادی گفت: لباس‌های آلوده به کرونا در دمای هوای بهاری (حدود ۱۰ تا ۲۰ درجه) می‌تواند تا دو هفته زنده بماند.

وی با بیان اینکه کرونا در هوای گرم زنده نخواهد ماند، تصریح کرد: هر عاملی که موجب گرم شدن محیط زندگی این ویروس (کرونا) شود می‌تواند در پاکسازی محیط کمک کند. به همین علت گفته می‌شود نان خریداری شده را چنانچه ممکن است در راه منزل به کرونا آلوده شده باشد، دوباره گرم کنید.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین گفت: کسانی که کم کاری تیروئید دارند احتمال مبتلا شدنشان به کرونا بیشتر است.

منبع: برنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا اخبار سلامت متخصص بیماری های عفونی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال