Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

 

 

 آخرین به روز رسانی: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه صبح مبتلایان فوت شدگان بهبود یافتگان ۲,۰۸۴,۷۴۴ ۱۳۴,۶۸۵ ۵۱۵,۴۷۵      

  

 کشورهای دارای بالاترین آمار کرونا    آمریکا ابتلا فوت ۶۴۴,۳۴۸ ۲۸,۵۵۴ بهبودیافتگان ۴۸,۷۰۸ اسپانیا ابتلا فوت ۱۸۰,۶۵۹ ۱۸,۸۱۲ بهبود یافتگان ۷۰,۸۵۳ ایتالیا ابتلا فوت ۱۶۵,۱۵۵ ۲۱،۶۴۵ بهبودیافتگان ۳۸,۰۹۲ فرانسه ابتلا فوت ۱۴۷,۸۶۳ ۱۷،۱۶۷ بهبودیافتگان ۳۰,۹۵۵ آلمان ابتلا فوت ۱۳۴,۷۵۳ ۳,۸۰۴ بهبود یافتگان ۷۲،۶۰۰ چین ابتلا فوت ۸۲,۳۴۱ ۳,۳۴۲ بهبود یافتگان ۷۷,۸۹۲ انگلستان ابتلا فوت ۹۸،۴۷۶ ۱۲,۸۶۸ بهبود یافتگان -- ایران ابتلا فوت ۷۶،۳۸۹ ۴,۷۷۷ بهبود یافتگان ۴۹,۹۳۳      اروپا و آمریــکا    نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان آمریــکا ۶۴۴,۳۴۸ ۲۸,۵۵۴ ۴۸,۷۰۸ اسپانیا ۱۸۰,۶۵۹ ۱۸,۸۱۲ ۷۰,۸۵۳ ایتالیا ۱۶۵،۱۵۵ ۲۱،۶۴۵ ۳۸،۰۹۲ آلمان ۱۳۴,۷۵۳ ۳,۸۰۴ ۷۲،۶۰۰ فرانسه ۱۴۷،۸۶۳ ۱۷،۱۶۷ ۳۰،۹۵۵ انگلستان ۹۸,۴۷۶ ۱۲,۸۶۸ - سوئیس ۲۶,۳۳۶ ۱,۲۳۹ ۱۵,۴۰۰ دانمارک ۶,۶۸۱ ۳۰۹ ۲,۷۴۸ هلند ۲۸,۱۵۳ ۳,۱۳۴ ۲۵۰ سوئد ۱۱,۹۲۷ ۱,۲۰۳ ۳۸۱ نروژ 6,798 ۱۵۰ ۳۲ بلژیک ۳۳,۵۷۳ ۴,۴۴۰ ۷,۱۰۷ اتریش 14,370 ۳۹۳ ۸,۰۹۸ کانادا ۲۸,۳۷۹ ۱,۰۱۰ ۸,۹۷۹ یونان ۲,۱۹۲ ۱۰۲ ۲۶۹ جمهوری چک 6,303 ۱۶۶ 831 فنلاند ۳,۲۳۷ ۷۲ ۳۰۰ پرتغال ۱۸،۰۹۱ ۵۹۹ ۳۸۳ برزیل 28,912 ۱,۷۶۰ ۱۴,۰۲۶ ایرلند ۱۲,۵۴۷ ۴۴۴ ۷۷ روسیه ۲۴,۴۹۰ ۱۹۸ ۱,۹۸۶ ونزوئلا ۱۹۷ ۹ ۱۱۱ مکزیک 5,847 ۴۴۹ 2,125 اوکراین 4,161 116 186 آلبانی ۴۹۴ ۲۵ ۲۵۱ جامائیکا ۱۲۵ ۵ ۲۱ آرژانتین ۲,۵۷۱ ۱۱۲ ۵۹۶ رومانی ۷,۲۱۶ ۳۷۲ ۱,۲۱۷ لهستان ۷,۵۸۲ ۲۸۶ ۶۶۸

  

  خاورمیانه و آفریقا    نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان ایران ۷۶،۳۸۹  ۴۷۷۷ ۴۹۹۳۳ عربستان ۵,۸۶۲ ۷۹ ۹۳۱ بحرین ۱,۶۷۱ ۷ ۶۶۳ امارات ۵,۳۶۵ ۳۳ ۱,۰۳۴ کویت ۱,۴۰۵ ۳ ۲۰۶ عراق ۱,۴۱۵ ۷۹ ۸۱۲ مصر ۲,۵۰۵ ۱۸۳ ۵۹۸ قطر ۳,۷۱۱ ۷ ۴۰۶ فلسطین ۳۷۴ ۲ ۶۳ فلسطین اشغالی 12,591 ۱۴۰ 2,624 اردن ۴۰۱ ۷ ۲۵۰ لیبی ۴۸ ۱ ۱۱ سوریه ۳۳ ۲ ۵ سودان ۳۲ ۵ ۴ لبنان ۶۵۸ ۲۱ ۸۵ نیجریه ۴۰۷ ۱۲ ۱۲۸ ساحل عاج ۶۲۶ ۴ ۶۷ عمان 1,019 ۴ 176 ترکیه ۶۹،۳۹۲ ۱,۵۱۸ ۵,۶۷۴ الجزایر ۲,۱۶۰ ۳۳۶ ۷۰۸ مغرب ۲,۰۲۴ ۱۲۷ ۲۲۹ آفریقای جنوبی ۲,۵۰۶   ۴۱۰

  

 آسیا و اقیانوسیه    نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان چین ۸۲,۳۴۱ ۳,۳۴۲ ۷۷,۸۹۲ کره جنوبی ۱۰,۶۱۳ ۲۲۹ ۷,۷۵۷ ژاپن ۸,۶۲۶ ۱۷۸ ۹۰۱ کره شمالی ۰ ۰ ۰ مغولستان ۳۱ ۰ ۵ برونئی دارالاسلام ۱۳۶ ۱ ۱۰۸ مالدیو ۲۳ ۰ ۱۶ بوتان ۵ ۰ ۲ بنگلادش  ۱,۲۳۱ ۵۰ ۴۹ نپال ۱۶ ۰ ۱ سریلانکا ۲۳۸ ۷ ۶۳ افغانستان ۷۸۴ ۲۵ ۴۳ اندونزی ۵,۱۳۶ ۴۶۹ ۴۴۶ زلاندنو 1,401 ۹ ۷۷۰ فیلیپین ۵,۴۵۳ ۳۴۹ ۳۵۳ تایلند 2,672 ۴۶ ۱,۵۹۳ ترکمنستان ۰ ۰ ۰ سنگاپور ۳,۶۹۹ ۱۰ ۶۵۲ مالزی ۵,۰۷۲ ۸۳ ۲,۶۴۷ استرالیا 6,462 ۶۳ ۳,۷۰۲ هند 12,456 ۴۲۳ ۱,۵۱۳ پاکستان 6,505 ۱۲۴ 1,645 تایوان ۳۹۵ ۶ ۱۳۷ ویتنام ۲۶۸ ۰ ۱۷۱

                       

اخبار خاص کرونا و پیامدهای آن

** ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

** «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

** « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‎شود.

**«شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا دراعتراض به تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود مسافر از اروپا به ایالات متحده با صدور بیانیه ای مشترک ، این تصمیم را « یکجانبه و بدون مشورت» توصیف و تاکید کردند که کرونا یک «بحران جهانی است که به هیچ قاره‌ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.»

** «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

**خانم «کریستالیناگئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای رسمی به طور صریح اعلام کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.

** «عبدالناصر همتی» ییس کل بانک مرکزی پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۸ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که در نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کردم که براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء، از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از«تسهیلات تأمین مالی سریع، RFI » در حدود ۵ میلیارد دلار می باشیم و امیدوارم صندوق به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند.

** دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام مجبور شد در آمریکا به دلیل شیوع گسترده کرونا اعلام وضعیت اضطراری کند و خود آزمایش ابتلای به کرونا دهد که البته پزشک او در نامه تایید کرد که نتیجه منفی بوده است.

** با گسترش شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا سازمان بهداشت جهانی بعداز فروکش بحران در چین اعلام کرد که اروپا به کانون بحران کرونا تبدیل شده است.

** ترامپ بعداز اعلام سازمان بهداشت جهانی سفر شهروندان اروپایی به آمریکا را برای مدت ۳۰ روز ممنوع اعلام کرد که این اقدام او واکنش متقابل اروپایی ها را بدنبال داشت.

** رسانه های آمریکایی اعلام کردند که محققان این کشور نخستین واکسن کرونا را بر روی نمونه انسانی آزمایش کردند.

** چهاردهم فروردین ماه ۱۳۹۹ در سراسر جهان آمار ابتلای به کرونا از مرز یک میلیون تن، آمار فوت شدگان از مرز ۵۰ هزار تن و آمار بهبود یافتگان از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت در حالی که آمریکا در صدر قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فوت شدگان بهبود یافتگان سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا ابتلا فوت گزارش ها همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به دلایل متعدد و پیشرفت تکنـولوژی و عدم آشنــایی به تأثیر حرکات بدنی صحیح، انسان امروزی دچار کم یا بی حرکتی شده است تا جایی که دچار ضعف، سستی و بیماری‌های گوناگون گردیده است و از نظر جسمانی باعث شده توانایی انـجام خیـلی کارهارا نداشته باشد و به لحاظ شکل ظاهری دچـار ناهنجاری شده است.

عامل اصلی خیلی از بیماری‌ها فقدان فعالیت‌های بدنی است و همچنین استفاده نا صحیح از عضلات که سبب شکل گیری و ضعف وناتوانی شده و منجر به ناهنجاری‌های اندام‌های فوقانی وتحتانی می‌گردد و باعث تغییر شکل وضعیت بدنی و اندام انسان می‌شود.

این ضعـف وناتـوانی نه تنها شکـل ظاهری را تغییــر داده بلکه یکی از عوامل انزوا و افسـردگی است، در ضـمن باعث فشار بر روی مفـاصل زانـو، کمـر و آرتروز زودرس است. در جامعه کنونی بسیاری از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند: داشتن شانه‌ای افتاده، زانویی پرانتزی، سر به جلو و...

تصمیم داریم در یک سلسله نوشتار به مبحث حرکت اصلاحی و هر جلسه یک عارضه اسکلتی-عضلانی بر اساس منابع و کتب علمی بپردازیم:

موضوعات مورد بحث در حرکات اصلاحی:

*بررسی ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اکتسابی دستگاه استخوانی، عضلانی و مفصلی افراد است. 

*این ناهنجاری‌ها عموما در اثر عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه‌های تدریجی بودن، بویژه در دوران کودکی و سنین رشد اتفاق می‌افتد.

*این ناهنجاری‌ها هنوز شدید نیستند که به جراح سپرده شوند لذا با حرکات اصلاحی و درمانی قابل اصلاح می‌باشند.

*به زبان دیگر موضوع حرکات اصلاحی تعادل ساختار فیزیکی بدن یا همان وضعیت بدنی (قامت) است.

تغییرات وضعیت بدنی

در دوران جنینی ستون فقرات فقط یک انحنا دارد که از سر شروع می‌شود و تا ناحیه خاجی ادامه می‌یابد. در دوران نوزادی دو خمیدگی عمده (هر دو انحنا در ناحیه سینه و خاجی به طرف جلو). با حرکات سر و گردن نوزاد در حدود ۶ ماهگی انحنای گردنی (انحنای سوم) شکل می‌گیرد (تحدب به جلو). با شروع نشستن و چهار دست و پا رفتن انحنای کمری (انحنای خفیف چهارم) ظاهر می‌شود (تحدب به جلو). (به دلیل بزرگی کبد و بالا بودن مرکز ثقل کودک برای ایستادن و راه رفتن حالت نا پایداری دارد. برای جبران این حالت یک خمیدگی شدید کمری –لوردوز- برای حفظ تعادل ایجاد می‌کند). در اولیل راه رفتن و ایستادن پا‌های کودک حالت پرانتزی دارد این تا ۱۸ ماهگی ادامه داشته و به تدریج در حدود ۳.۵-۳ سالگی با یک حالت ضربدری ادامه می‌یابد. این حالت در حدود ۷-۶ سالگی از بین می‌رود.

وضعیت بدنی

قرار گرفتن بخش‌های مختلف بدن به ترتیب نسبی به منظور انجام یک فعالیت خاص
   همچنین:
*یعنی ترکیب ساختار مفاصل بدن در هر لحظه از زمان
*یعنی ارتباط قسمت‌های مختلف بدن نسبت به خط ثقل
*یعنی ترتیب قرار گرفتن صحیح و متناسب اجزای بدن
*اثر کارآیی مکانیکی بر سیستم عصبی عضلانی در وضعیت قائم (ارتوپدی)

* از نظر تیپ شناسی:

قرار گرفتن بدن به این ترتیب است که سر در حالت مستقیم، نگاه به طرف جلو، ران کاملا صاف، زانو‌ها نسبت به ران‌ها در زاویه صحیح، انگشتان پا در حالت مستقیم و پاشنه‌ها نیز در یک امتداد قرار داشته باشند. 

خط فرضی ثقل

خطی است که از مرکز ثقل بدن می‌گذرد و بر مرکز سطح اتکا که معمولا در میان دو پا است عمود می‌شود. به هر میزانی که این خط از نزدیک یا مرکز ثقل بگذرد بدن در حالت تعادل خواهد بود.    عبور خط فرضی ثقل را در بدن می‌توان از سه نما بررسی کرد. نحوه قرارگیری بخش‌های مختلف اسکلت آدمی نسبت به این خط؛ شاخص اصلی تشخیص ناهنجاری‌ها در حرکات اصلاحی است.


وضعیت بدنی استاندارد/ مطلوب/ بهینه در نمای جانبی
 

وضعیت استاندارد در نمای قدامی و خلفی

دکتر میثم اللهمرادی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
مربی رسمی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام IFBB

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند