Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: در سال جاری نرخ خرید گندم معمولی از کشاورزان قمی، ۲۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهزاد رادمنش امروز در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم در معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشور، خرید و ذخیره گندم و کلزا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود تا در نهایت بهداشت و حفظ سلامتی مردم و کشاورزان بتوانیم ذخایر خود را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم افزود: سال گذشته طبق برآیند انجام‌شده در خرید گندم، از دو مجموعه از خرداد تا شهریور اقدامات لازم انجام شد که در مرحله نخست از مجموعه مرکزی شرکت تعاونی جعفریه 10 هزار و 66 تن با قیمت 174 میلیارد ریال و از مرکز خرید مباشر 1467 تن به بهای 24 میلیارد ریال خریداری شد.

وی با بیان اینکه بهای گندم معمولی در سال قبل 1700 و گندم دیم 1770 تومان نرخ‌گذاری شد تصریح کرد: در سال جاری نرخ خرید گندم معمولی از کشاورزان قمی، 2500 تومان و گندم دیم 2600 تومان قیمت‌گذاری شده است که نسبت به سال قبل، افزایش قیمت 800 تومانی داریم.

رادمنش خاطرنشان کرد: درمجموع 11 هزار و 533 تن گندم در سال 98 از کشاورزان قمی خریداری شد درحالی‌که برآورد خرید 20 هزار تن بود که به‌طور کامل محقق نشد و مجبور به واردات شدیم.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 20 هزار تن گندم از کشاورزان قم خریداری کنیم که امیدواریم این میزان به‌طور کامل محقق شود، هر چه میزان تولید گندم در استان قم افزایش یابد، میزان ذخایر نیز افزوده می‌شود و نیاز به واردات را کاهش می‌دهد و به نفع توسعه اقتصادی و رونق تولید است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم درباره خرید دانه روغنی کلزا نیز یادآور شد: سال قبل فرآیند خرید این محصول از طریق مباشر در مرکز خرید شرکت تعاونی روستای بخش جعفریه از 30 اردیبهشت آغاز و در نهایت 1737 تن کلزا خریداری شد که از طرف جهاد کشاورزی، پیش‌بینی انجام‌شده 3500 تن بود که به‌طور کامل محقق نشد.

همدان| دستورالعمل خرید تضمینی گندم اعلام شدپیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور به دلیل بارندگی های خوباصلاح تصویب‌نامه خرید تضمینی گندم در سال 99/ نرخ گندم صنف و صنعت 2700 تومان شد

وی گفت: بهای پرداختی بابت این میزان کلزا از کشاورزان قمی 56 میلیارد تومان برآورد شد و قیمت مسلم کلزا در سال گذشته 3400 تومان بود و امسال نیز 4660 تومان نرخ‌گذاری شده است، ما در تلاشیم تا بتوانیم قدرت خرید خود را در توسعه دخایر، افزایش دهیم.

رادمنش بیان کرد:از سه سال گذشته تاکنون سخت‌گیری زیادی در انتخاب مباشرین و خرید گندم بر اساس کیفیت از کشاورزان و پرداخت به‌موقع مطالبات انجام‌شده است و روند خرید به‌طور کامل مورد نظارت و پایش قرار دارد.

وی تصریح کرد: خرید گندم از طرف دولت با تفاهم‌نامه‌ای از دو تعاونی انجام می‌شود و در این روند تمامی تعاونی‌ها در فروش گندم خود با این دو تعاونی طرف قرارداد هستند و با مشکلات کمتری می‌توان گندم را خریداری کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم عنوان کرد: اما درزمینهٔ کلزا همچنان با مشکلاتی مواجهیم و هر استانی باید از طریق شرکت تعاونی‌های روستایی، خرید را انجام دهد.

وی اظهار داشت: کشاورزان در تولید گندم و کلزا در سامانه پهنه‌بندی کشاورزی جهاد کشاورزی، میزان تولید خود را در سامانه ثبت می‌کنند و این امر در پیش‌بینی میزان خرید تضمینی گندم تأثیر دارد و ما امیدواریم با رفع مشکلات، ثبت‌نام کشاورزان به‌طور کامل انجام شود.

رادمنش خاطرنشان کرد: با پایش وضعیت تولید گندم، از ورود گندم‌های فاقد کیفیت، تاریخ گذشته، گندم دامی و وارداتی جلوگیری می‌شود و این مسئله به نفع کشاورزان است و از بروز تخلفات در فروش گندم به استان‌های دیگر نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

وی گفت: استان قم مجهزترین سیلوی ذخیره گندم را در اختیار دارد و تمامی تجهیزات آزمایشگاهی و نمونه‌برداری اتوماتیک است و با وجود باسکول پیشرفته، سرعت عمل بالایی در حمل گندم داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در رعایت پروتکل بهداشتی با توجه به شیوع کرونا، خرید چند دستگاه تب‌سنج برای پایش سلامتی نیروها و کشاورزان در زمان خرید است که با رشد 10 برابری قیمت از 400 هزار به 4 میلیون تومان، متأسفانه موفق به خرید نشدیم.

انتهای پیام/457/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم کشاورزان قمی کشاورزان قم طور کامل خرید گندم گذاری شد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان افزود: با توجه به اهمیت نقش استان خوزستان در تامین امنیت غذایی کشور، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان و نظارت استاندار و معاونین، عملیات انتقال گندم از مراکز روباز به سیلو‌ها در دستور کارقرار گرفت.

وی ادامه داد: و به منظور صیانت از دسترنج گندمکاران خوزستان با فعالیت شبانه روزی تمام نیرو‌ها اعم از کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و اداره کل تعاون روستایی خوزستان با چادر کشی و محافظت اصولی هیچ گونه خسارتی به گندم‌های موجود در مراکز رو باز وارد نگردید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد:  از ابتدای فصل خرید گندم از  ۲۰ فروردین تا کنون بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
جهان نژادیان گفت:  از این میزان بیش از ۶۵۰ هزار تن در مراکز نگهداری روباز خریداری شده بود و در راستای انتقال این حجم از گندم به مراکز ذخیره سازی استاندارد شاهد یکی از بزرگترین و حساس‌ترین عملیات‌های لجستیکی کشور بودیم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از این مراکز به کارخانجات آرد و سیلو‌های ذخیره سازی استان همچنین مطابق برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر کشور انتقال داده شد.
وی ادامه  داد: در حال حاضر موجودی گندم مراکز روباز کمتر از ۲۵ هزار تن گندم می‌باشد که همین میزان هم قطعا امروز پایان موجودی گندم در مراکز روباز استان خواهد بود..

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان