Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه عللامه طباطبایی با بیان اینکه نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد داریم، گفت: در بحران شیوع ویروس کرونا و تحریم شاهد تأمین نیازهای کشور در بخشی از اقتصاد کشور بودیم که نسبت به کشورهای دیگر نشان از شکوفایی ایران داشت.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور در بحران تحریم و کرونا گفت: برای تحقق جهش تولید و رسیدن به منویات مقام معظم رهبری در رشد علم و فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی احتیاج به تغییر نگاه در حوزه اقتصاد داریم چراکه ۲ ویروس کرونا و تحریم صدمات زیادی به کشور وارد کرد که برای بازسازی و ترمیم آسیب ها نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد و کمک به کسب و کارها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* باید روند فعالیت کسب و کارهای سنتی و غیر اقتصادی تغییر کند

وی افزود: در حال حاضر کسب و کارها و تولید کنندگانی که براساس سیستم سنتی و غیر اقتصادی که دارای بهره وری پایین هستند، فعالیت می کنند نیار به کمک دولت دارند تا بتوانند فعالیت خود را در راستای جهش تولید رونق دهند که البته باید روند فعالیت این بنگاه ها بر مبنای روش های اقتصادی تغییر کند.

* در دوران شیوع کرونا و تحریم،  شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور رقم خورد

سلیمی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی در بخشی از کسب و کارها که براساس سیستم جهانی فعالیت می کنند شاهد بودیم که در دوران شیوع کرونا و تحریم، شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور رقم خورد که این ویژگی باید ادامه پیدا کند.

* در تاریخ علیه هیچ کشوری چنین تحریم هایی اتفاق نیافتاده است

وی ادامه داد: در تاریخ علیه هیچ کشوری چنین تحریم هایی اتفاق نیافتاده است. خوشبختانه در شرایط سخت بیماری کرونا در حوزه مواد غذایی کشور دچار خلاء جدی نشدیم چراکه ذخایر نیازهای کشور بهتر از کشورهای صنعتی تأمین شد از طرفی باید بگویم امکان رشد و توسعه صنعت در کشور وجود دارد زیرا در کسب و کارهای درون فضای مجازی شاهد رونق هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم علامه طباطبایی جراحی اقتصاد حسین سلیمی کرونا و تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالا‌های ایرانی را حمل می‌کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می‌کنند تحریم می‌کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) ایفا می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های خطرناک نظامی برای نیرو‌های وابسته و تروریست‌ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد.»
او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد