Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:31:00 GMT

دریافت شهریه عادی مدارس مانعی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۳۸۰۹

دریافت شهریه عادی مدارس مانعی ندارد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حدود دو ماه از تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا می‌گذرد، تعطیلی که در راستای مراقب هر چه بیشتر از سلامت دانش آموزان، معلمان و به تبع خانواده‌های آنها در برابر این بیماری اعمال شده است.

از آن زمان تاکنون آموزش‌های سرفصل‌های کتب درسی و برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت مجازی دنبال شده است تا روند پیشبرد سال تحصیلی همچنان بدون وقفه ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان معلمان بر اساس برنامه‌های زمان بندی شده و به صورت روزانه در ساعتی مشخص بحث ارائه دروس جدید به دانش آموزان را پیش برده اند.

شهریه مدارس به کلاس‌های مجازی تعلق می‌گیرد

اما اکنون از سوی مدارسی مانند مدارس غیردولتی که بحث دریافت شهریه یکسال تحصیلی از دانش آموزان را داشته اند، موضوع پرداخت مبلغ باقیمانده شهریه دانش آموزان مطرح شده و از والدین خواسته اند که برای پرداخت اقساط عقب مانده شهریه اقدام کنند، به عنوان نمونه به والدین دانش آموزانی که شهریه یک سال تحصیلی آنها به صورت اقساطی دریافت می‌شود اعلام شده که والدین آنها باید اقساط ماه‌های اسفند و فروردین را به مدارس محل تحصیل دانش آموزان پرداخت کنند.

در این خصوص امیر والی پور رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا زمانی که دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور داشتند آموزش‌های روزانه را به صورت حضوری در کلاس‌های درس دریافت کرده اند و هزینه برگزاری آن کلاس‌ها به درستی در شهریه لحاظ می‌شود.

وی افزود: از زمان اعلام تعطیلی مدارس نیز برگزاری کلاس‌های درس که جزو برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش بوده در فضای مجازی توسط معلمان برگزار شده است به همین دلیل آن مدت نیز جزو شهریه مدارس لحاظ می‌شود و پرداخت شهریه بابت این بازه زمانی نیز امری واجب است و دریافت آن مانعی ندارد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: اما به جز شهریه عادی مدارس یک بخش دیگر شهریه‌ای است که بابت شرکت دانش آموزان در کلاس‌های فوق برنامه از والدین آنها اخذ شده است، کلاس‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

هزینه کلاس‌های فوق برنامه به والدین عودت شود

والی پور ادامه داد: در این میان اگر شهریه‌ای بابت حضور در کلاس‌های فوق برنامه برای دانش آموزان لحاظ شده اما این کلاس‌ها به دلیل تعطیلی مدت دار مدارس برگزار نشده باشد، والدین موظف نیستند که بابت شهریه این بخش از کلاس‌های فوق برنامه هزینه‌ای را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: البته اگر یک واحد آموزشی یا یک مدرسه کلاس‌های فوق برنامه را از زمان تعطیلی مدارس تاکنون به صورت مجازی برای دانش آموزان برگزار کرده باشد می‌تواند شهریه این کلاس‌ها را نیز دریافت کند؛ البته باید مستندات کافی دال بر ارائه این آموزش‌ها به دانش آموزان داشته باشد، به عنوان نمونه به دانش آموزان اعلام شده باشد که چه بخشی از آموزش‌های مجازی ارائه شده به آنها جزو کلاس‌های فوق برنامه بوده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز گفت: اگر کلاس‌های فوق برنامه دانش آموزان به صورت مجازی برگزار نشده باشد مسئولان مدارس مربوطه موظف هستند شهریه پرداخت شده بابت این کلاس‌ها را به میزان جلساتی که آموزش‌های فوق برنامه به دانش آموزان ارائه نشده است به والدین عودت کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان تعطیلی مدارس دانش آموزان مدرسه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کلاس های فوق برنامه دانش آموزان آموزش و پرورش کلاس های درس آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود