Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@14:56:36 GMT

اخبار مشروح ۱۳ پنجشنبه، ۲۸ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۳۸۵۲

‍‍‍‍‍‍

بهره برداری از چهار طرح بزرگ برق ـ آبی، در استان تهران،افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه پرند، ساعت ۲۴ امشب، آخرین مهلت اصناف برای اخذ مجوز آغاز بکار مجدد، اوجی گیری واکنش‌ها، به اقدام آمریکا در گروکشی کمک به سازمان بهداشت جهانی، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، * کرونا، شیوه ی خرید مردم را این روزها تغییر داده و خیلی ها ترجیح می دهند برای سلامتی خود و دیگران اینترنتی خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتری بدون اینکه از منزل خارج شود می‌تواند از فروشگاه‌ های برخط با یک کلیک نیازهایش را تامین کند. آمارها هم از افزایش چند برابری خریدهای اینترنتی خبر می دهد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*دولت اعلام کرده، به سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می کنند، وام قرض الحسنه ی یک میلیون تومانی اعطا خواهد کرد. جزئیات بیشتر درباره ی نحوه ثبت نام رو آقای میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا به ما خواهند گفت.

*مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) امسال برگزار نمی‌شود. ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اعلام کرد: برای رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ، ۱۴ خرداد در حرم امام برگزار نمی‌شود.

*معاون درمان وزیر بهداشت از فعالیت 117 آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در کشور خبر داد و گفت: فعالیت مطب‌ها با ایجاد محدودیت‌های جدید و رعایت فاصله گذاری از سر گرفته می شود. دکتر جان بابایی تاکید کرد: مطب‌های دندانپزشکی اجازه فعالیت ندارند و فقط باید به نیازهای اورژانسی خدمات بدهند.

*وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت مقرر شد، وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و شهرداری ها که اماکنی را به بخش خصوصی اجاره داده اند ، مجاز باشند نسبت به امهال، بخشودگی اجاره و یا افزایش مدت بهره برداری آنها اقدام کنند

*مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه قبوض گاز تا ۱۵ اردیبهشت براساس قیمت‌های گذشته محاسبه می‌ شود گفت: مشترکان نگران پرداخت نباشند چرا که هزینه قبوض گاز یکجا دریافت نمی‌شود. مشایخی افزود: قرائت قبوض گاز نیز با خوداظهاری و از طریق سامانه‌های معرفی شده شرکت گاز انجام خواهد شد.

*افزایش 3 ماهه زمان ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت. براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زمان ذخیره سهمیه سوخت خودروهای شخصی و موتور سیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت. بنابراین امکان ذخیره سازی بنزین حداکثر تا 540 لیتر در کارت سوخت خودروهای شخصی ممکن شد.

*پاساژ‌های طلافروشی‌ تا اطلاع بعدی تعطیل. اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد: پیرو مصوبه استانداری و اتاق اصناف تهران آغاز فعالیت پاساژها و مجتمع های تجاری صنف طلا و جواهر از روز شنبه 30 فروردین ممکن نیست.

*رئیس سازمان سنجش گفت: ۲۰ روز پس از پایان امتحانات سال ششم متوسطه آزمون سراسری برگزار می شود. دکتر خدایی افزود: آزمون‌های کارشناسی‌ارشد، دکتری و دستیاری آموزش پزشکی در خرداد برگزار خواهد شد.

*مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران برای رعایت فاصله اجتماعی کامل نشانه گذاری شد. نوبخت با اشاره به افزایش نسبی مسافر در این هفته افزود: برای خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان از همه ظرفیت مترو استفاده کرده و هیچ یک از قطارهایمان را در پارکینگ‌ها متوقف نکرده ایم.

*رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از 83 هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد. سردار مقیمی گفت: 286 مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی پلمب و 34 محتکر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

*وزیر امور خارجه در یادداشتی، از چین برای ارائه کمک‌ها در مسیر مبارزه با کرونا ، اعزام متخصصان و کارشناسان بهداشتی و محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که مانعی جدی برای مبارزه با کروناست، تشکر کرد.

*هرچند کرونا ، هنوز آرام و قرار نگرفته، اما نگاه انتخاباتی ـ اقتصادیء رئیس جمهور آمریکا به اوضاع کرونایی جهان، آمریکا را مقابل سازمان بهداشت جهانی قرار داده .

تهدیدهای ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی، که گفته کمک به این سازمان را تعلیق میکند، با موجی گسترده از اعتراض مواجه شده . رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد: این تصمیم تاسف آور است.

*اکنون زمان مناسبی برای تسویه حساب های سیاسی نیست و همه باید برای مقابله با همه گیری کرونا ویروس با هم متحد باشند. برای تصمیم آمریکا و توقف کمک به سازمان بهداشت جهانی متاسفیم . قطعا این اقدام بر روند کار سازمان تاثیر خواهد گذاشت.   *وزیر خارجه یکشورمان هم، در واکنش به اقدام آمریکا در تهدید سازمان بهداشت جهانی، تاکید گرد: جهان در حال آموختن چیزی است که ایران در تمام این مدت، شناخته و تجربه کرده است: قلدری، تهدید و گزافه‌گویی خودستایانه رژیم آمریکا صرفا یک اعتیاد نیست، بلکه مردم را می کشد.

*روسیه هم تصمیم ترامپ را در این وضعیت شیوع کرونا خودخواهانه خواند. چین هم نگرانی شدید خود را از این تصمیم ترامپ اعلام کرد.

این تصمیم، سازمان بهداشت جهانی را ضعیف و همکاری بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا را متزلزل می کند.

*وزیر خارجه آلمان هم تصمیم ترامپ را محکوم و تاکید کرد یکی از بهترین سرمایه گذاریها، تقویت سازمان بهداشت جهانی است که دچارکمبود بودجه برای توزیع تجهیزات پزشکی و آزمایش واکسنها می باشد.

*بسیاری معتقدند، این تهدید ترامپ ضد سازمان بهداشت جهانی، رویکردی برای فرار از موج انتقادات داخلی در آمریکاست. پزشکان آمریکایی به ویژه آنتونی فائوچی، ارشد پزشکان مبارزه با کرونا در آمریکا، تاکید دارند: عملکرد دولت ترامپ در مواجهه جدی و به موقع با کرونا، بسیار ضعیف بوده و ترامپ، توپ شکست نظام درمانی آمریکا را به زمین دیگری می اندازد.

*در آمریکا، شمار فوتی ها با جهشی زیاد، از 30 هزار نفر بیشتر شده و حتی درحال نزدیک شدن به مرز 31 هزار است. مبتلایان هم در این کشور، شمارشان با افزایش 31 هزار نفری ، به 644 هزار نفر رسیده.
ترامپ، که از ابتدا، در مقابل اتخاذ تصمیمات در این کشور مقاومت میکرد و نگاه اقتصادی اش، مورد انتقاد آمریکایی ها بود، حالا اصرار بر بازگشایی کارخانه ها دارد. موضوعی که فرماندار نیویورک، آن را یک چرخش موضع 180 درجه ای می داند.

*اعتراض ها به کمبود تجهیزات مراقبتی از پرستان نیز در آمریکا، برای چندمین بار، موجب اعتراض جمعیء کارد درمان بیمارستانها شد. این بار هم در نیویورک. بی عدالتی در برخورداری از خدمات درمانی هم در این روزهای آمریکا، نمایان‌تر شده. اسکای نیوز تصویری منتشر کرد، از دستبدزدن به دست یک پزشک سیاه پوست در میامی، تنها به این جرم که از بی خانمان ها آزمایش کرونا گرفته.

*در کانادا که حالا بیش از 28 هزار و 300 مبتلا و بیش از هزار جان باخته ی کرونایی دارد ، واقعه ی دردناکء رها کردنء سالمندان، از بیم ابتلا به کرونا و جان باختن گروهی آنان در یک خانه سالمندان، افکار عمومی را در این کشور در بهت فرود برده. یک پرستار بازنشسته از مشاهداتش می گوید.

*در فرانسه هم شمار شمار مبتلایان با افزایش 4 هزار نفری در 24 ساعت، به 147 هزار نفر رسیده. یورونیوز به نقل از وزارت نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرده : بیش از یک سوم ملوانان و خدمه ناوهواپیمابر شارل دو گل هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

*در انگلیس با 98 هزار مبتلا و نزدیک 12 هزار و 900 جان باخته ی کرونا ، مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان ، با اشاره به سه هفته ای شدن تعطیلی کسب و کارها در این کشور، گفته: به علت تداوم همه گیری کرونا ، محدودیت ها و ممنوعیت ها کاهش نخواهد یافت.

*در رومانی، که فقط 7200 مبتلا و 372 جان باخته ی کروناییء ثبت شده دارد، رئیس جمهورش، حالت فوق العاده را 30 روز دیگر تمدید کرد

در دانمارک با 6 هزار و ششصد و هشتاد مبتلا و 309 جان باخته ی کرونا، مدارس، به تدریج در حال بازگشایی هستند، اما با تمهیدات ویژه، برای مراقبت از دانش آموزان.

*در عربستان 493 نفر دیگر کرونا گرفتند و شمار مبتلایان به 5862 نفر افزایش یافت و فوتی ها نیز به 79 تن رسید.

* همه گیری کرونا ویروس در کشورهای آفریقایی موجب کاهش چشمگیر میزان تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی شده. موضوعی که می تواند؛ بحران غذایی را در خود این کشورهای آفریقایی و حتی در جهان، در پی داشته باشد.

*مسئولان قضایی و ستاد رفع موانع تولید، در بازدید از کارخانه تعطیل شده ی تولید گوشت مرغ در تهران، قول دادند برای رفع مشکلات این واحد تولیدی، اقدام کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار پلو گرفته و در حال تخلیه است.

همزمان با ادعای عربستان برای آتش بس در جنگ یمن، جنگنده‌های سعودی صنعا را در چند نوبت بمباران کردند.

*المسیره گزارش داد: بمب افکن های سعودی مناطقی در استان های صعده، مأرب و عمران را هم هدف قرار دادند. دشمن سعودی با توپخانه فرودگاه «الحدیده» یمن را هم گلوله‌ باران کرد. ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بار آتش بس الحدیده را نقض کرده و مناطق مختلف این استان را هدف قرار داده است.

*سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حملات متجاوزان به مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان های جوف و بیضاء شکست خورد. یحیی سریع افزود: تعدادی از مزدوران کشته و دهها نفر از آنان زخمی و تعدادی خودرو زرهی و نظامی متجاوزان هم منهدم شدند. این حملات در حالی صورت می گیرد که سخنگوی ائتلاف سعودی هفته گذشته از آتش بس دو هفته ای در یمن خبر داد.

*رییس هیأت انصارالله در مذاکرات صلح یمن، گفت: ادعای عربستان در توقف حملات کلاهبرداری و برای گمراه کردن افکار و اذهان جهانیان است. محمد عبدالسلام تاکید کرده: مقاومت یمن تا قبل از توقف کامل حملات نظامی و محاصره یمن حاضر به پذیرش هیچ آتش‌بس دروغین نیست.

*مقاومت یمن کارگاه های ساخت مواد منفجره و زندان های سری و مخوف تروریستهای تکفیری را در برخی مناطق استان الجوف کشف کردند. به گزارش المسیره؛ اسناد و مدارکی کشف شده که بیانگر میزان روابط گروه های تکفیری و کشورهای متجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی است.

*روسیه گزارش تیم تحقیق و شناسایی سازمان منع سلاح شیمیایی را نامعتبر و همسو با اتهامام های برخی کشورهای شناخته شده غربی دانست.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست ویدئویی شورای امنیت ، با متهم کردن ماموران سازمان منع سلاح شیمیایی به نقض ماده ۱۵ این سازمان گفت: شکی نیست که هدف اصلی ماموران ، سفید کردن اقدامات غیرقانونی تجاوز علیه سوریه در آوریل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی است.
واسیلی نبنزیا افزود: این تیم به اصطلاح "متخصصان" به جای انجام یک کار تحقیقاتی جدی، صرفا کار خود را به بازتاب اتهامات بی‌اساس برخی کشورها کاهش دادند. نبنزیا بی دقتی در تنظیم گزارش سازمان منع سلاح شیمیایی را را باورنکردنی دانست و گفت: ما با پرکردن جاهای خالی گزارش این تیم، قصد مخرب آنها را به طور کامل احساس می‌کنیم. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: جمع‌آوری مدارک و مستندات از راه دور که عمدتا مخالفان دمشق ارائه می‌کنند ، و همچنین نادیده گرفتن اطلاعات رسمی دمشق درباره جنایات شیمیایی مخالفان، از روش‌های معیوب کارگروه سازمان منع سلاح های شیمیایی است.

*رئیس جمهور آمریکا، کنگره این کشور را به تعطیلی تهدید کرد.
ترامپ که این روزها به علت عملکرد نامناسب در قبال بحران کرونا، بشدت آماج انتقاد رسانه ها و کارشناسان است، در اعتراض به تأخیر مجلس سنا در تأیید گزینه‌های پیشنهادی وی برای مناصب مختلف، تهدید کرد کنگره را تعطیل می‌کند. ترامپ با انتقاد از اینکه سنا با اکثریت جمهوریخواهان و مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌ها واشنگتن را ترک کرده‌اند، گفت: این امر به معنای جلوگیری از انتصابات وی است. تهدید ترامپ برای انتصاب مقامات قضایی است که به نظر می‌رسد در مدت باقی مانده و برای انتخابات ریاست جمهوری به شدت به آرای آنها نیاز دارد.

*وزیر انرژی روسیه گفت: مازاد تولید نفت در بازار جهانی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه در روز ارزیابی میشود.
الکساندر نواک افزود: به غیر از کشورهای عضو توافق اوپک پلاس ، حدود ده کشور دیگر برای مشارکت در تثبیت و متعادل کردن بازار جهانی نفت اعلام آمادگی کرده اند. نواک گفت: انتشار ویروس کرونا به کاهش شدید فعالیتهای اقتصادی و تردد مردم در کشورهای مختلف منجر شده است.   وزیر نفت روسیه افزود: کاهش تقاضای جهانی در پایان سال 2020 به حدود هشت درصد خواهد رسید و انبارهای نفت ممکن است پس از چهار تا پنج هفته پر شود. هفته گذشته اوپک و غیراوپک درباره کاهش روزانه ده میلیون بشکه نفت توافق کردند.

*آغاز کشت بهاره در 220 هزار هکتار از زمین های استان کرمانشاه.
همه ساله بیش از 80 درصد از زمینهای کشاورزی استان کرمانشاه زیر کشت دیم میرود. با بارشهای مناسب بهاری، کشاورزان امیدوارند امسال محصولی پُر بارتر از گذشته برداشت کنند.



منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین سازمان بهداشت جهانی جان باخته ی کرونا سازمان منع سلاح هزار نفر آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت