Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:45:44 GMT

واگذاری سهام شستا ظلم مضاعف به جامعه کارگری است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۴۱۹

واگذاری سهام شستا ظلم مضاعف به جامعه کارگری است

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: واگذاری سهام شستا (شرکت سازمان تامین اجتماعی) ظلم مضاعف به جامعه کارگری است.

داود میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان این که مدتی است زمزمه‌های واگذاری شستا به گوش می‌رسد، اظهار کرد: جدای از این که به اصل این مهم معترض هستیم اما هرگونه اقدامی مانند واگذاری باید با نظر شاغلین و بازنشستگان جامعه کارگری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص افزایش ناعادلانه افزایش دستمزد کارگران شاغل و عدم رعایت ماده 41 قانون کار از سوی دولت و کارفرما بیان کرد: هنوز مدت زمان زیادی از این اجحاف به حقوق این قشر نمی‌گذرد که به جای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، اقدام به عرضه سهام شستا در بورس کردند.
میرزائی با بیان این که تمامی دارایی‌های تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و از حیطه اختیار دولت خارج است، گفت: هر نوع تصمیم گیری در این خصوص باید از سوی مالکان اصلی آن انجام شود.
وی با اشاره به این که هم اکنون جامعه کارگری با دغدغه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این قشر برای احقاق حقوق خود در تعرض به شستا (واگذاری یکجانبه ‌ اموال کارگران در بورس) و افزایش ناعادلانه حقوق و دستمزد امسال بدون رعایت ماده 41 قانون کار به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند کرد.
میرزائی با بیان این که  25 تیرماه سالروز تاسیس تامین اجتماعی است، گفت: جامعه کارگری تا آن زمان  سکوت اختیار خواهد کرد و انتظار می‌رود دولت تا آن زمان نسبت به تصمیم شورای عالی کار تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی کارگران بدهی دولت سهام تامین اجتماعی جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌‌‌های توسعه و پیشرفت جامعه دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است، کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

وی افزود: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند، خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی(ع) در تمام طول 25 سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، بیان کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکارهای کشور در ارتباط است، از این‌رو این وزارتخانه می‌تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال 1402 خبر داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند