Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@20:17:19 GMT

کدام کشورهای درگیر کرونا فوتی نداشته‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۸۹۹

کدام کشورهای درگیر کرونا فوتی نداشته‌اند؟

با وجود اینکه ویروس کرونا تا به حال بیش از ۱۳۰ هزار قربانی داشته است برخی کشورها با وجود درگیری با این ویروس فوتی را ثبت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویروس کرونا که ابتدا کشور چین و به تدریج کل دنیا را درگیر کرد تا به حال بیش از دو میلیون نفر را درگیر کرده است و بیش از ۱۳۰ هزار قربانی داشته است، اما با این وجود برخی کشورها هنوز فوتی را بر اثر این ویروس ثبت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱.رئونیون

شاید اسم کشور رئونیون تا به حال به گوش شما نخورده باشد، کشوری ۸۲۷ هزار نفری که با وجود ۳۹۱ بیمار مبتلا به کرونا تا بدین لحظه فوتی را ثبت نکرده است، جزیره‌ای که حالا با این آمار عجیب می‌تواند نام خود را بیش از پیش بر سر زبان جهانیان بیاندازد.
کشور رئونیون اولین و تنها کشوری است که با تعداد مبتلای بیش از ۳۰۰ نفر تا بدین لحظه فوتی را ثبت نکرده است.

۲.ویتنام

دومین کشوری که با وجود تعداد مبالای نسبتا بالا فوتی را ثبت نکرده است، کشوری آسیایی به نام ویتنام است، کشوری ۹۷ میلیون نفری که با وجود این تعداد جمعیت و ۲۶۸ مبتلا کرونا هنوز فوتی را ثبت نکرده است.
نکته قابل توجه ویتنام جمعیت بالای این کشور و درگیری کم آن با کرونا است که با وجود درگیری جهانی کرونا فوتی را ثبت نکند.

۳. جزایر فارو

مجموع جزایر فارو که در شمال اروپا وجود دارد با جمعیت ۴۸ هزار نفری( تقریبا نیمی از تعداد مبتلایان کرونا در چین) با وجود درگیری ۱۸۴ تن از شهروندان به کرونا هنوز فوتی نداشته است، موضوعی که نگرانی‌ها به شیوع این کرونا را در این جزایر سردسیر کاهش می‌دهد.

۴.رواندا

کشوری کوچک در مرکز آفریقا با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر که تا به حال ۱۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را به خود دیده است اما هنوز فوتی بر اثر این ویروس نداشته است، کشوری که حالا با ثبت هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا می‌تواند به جنگ‌های تاریخی خود پایان دهد.

۵. جبل الطارق

کشوری بسیار کوچک با جمعیتی بیش از ۳۰ هزارنفر در جنوب غربی اروپا که تا بدین لحظه ۱۳۱ بیمار کرونایی را شناسایی کرده است، اما هنوز فوتی بر اثر این بیماری نداشته است، این در حالی است که جبل الطارق مرز مشترکی با اسپانیا دارد که وضعیت قرمزی در شیوع کرونا دارد.

تجربه موفق سایر کشورها

کامبوج با ۱۲۲ مبتلا، ماداگاسکار با ۱۱۰ مبتلا، گویان فرانسه با ۸۶ مبتلا، پلی نری فرانسه با ۵۶ مبتلا، اوگاندا با ۵۵ مبتلا، گینه استوایی با ۵۱ مبتلا، ماکائو با ۴۵ مبتلا، گینه بیسائو با ۴۳ مبتلا و اریتره با ۳۵ مبتلا به کووید ۱۹ از جمله سایر کشورهایی بودند که با وجود درگیری با کرونا ویروس هیچ فوتی را ثبت نکرده اند.

کدام کشور به طور کامل کرونا را شکست داد؟

در میان کشورهایی که هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشته‌اند، گرینلند با ۱۱ مبتلا به کرونا و بهبودی همه این تعداد موفق ترین کشور در مقابله با این ویروس لقب می‌گیرد.

کد خبر 419179

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان جبل الطارق مرگ و مير ابتلا به کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وجود درگیری فوتی بر اثر هنوز فوتی تا به حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است