Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز به نظر می‌رسد شرایط کنونی نقاط عطف ناخواسته‌ای را روزانه به همراه داشته باشد. بر همین اساس انتظار می‌رود یکی دیگر از مواردی که در هفته چهارم رشد نمودار بیکاران به همراه داشته باشد، رشد قابل توجه میلیون‌ها نفر از افراد بیکاری است که در عین حال به دنبال بیمه بیکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از انتشار گزارش وزارت کار این کشور، بلومبرگ ادعا کرده بود که در یک برآورد ۵.۵ میلیون نفر به تعداد بیکاران افزوده شده است. تورستن اسلوک اقتصاددان ارشد بانک دویچه در این باره عنوان کرده است: انتظار می‌رود که این رقم در حدود هشت  میلیون نفر باشد. این فرضیه البته مبتنی بر عدم توانایی پیشین بسیاری از کارگران در طرح مطالبات خود به دلیل اشکال فنی ایجاد شده در دپارتمان کارگران دولتی است.

اگر تخمین اسلوک درست باشد می‌تواند در مجموع تعداد بیکاران کنونی ایالات متحده خسارت دیده از این جریان را به ۲۵ میلیون نفر برساند. اسلوک همچنین عنوان کرد: در چنین شرایطی تمام مشاغل به دست آمده در طول یک دهه گذشته در طول چهار هفته از بین خواهد رفت و این یک آمار شوک کننده است. روندی که شدت وخامت اوضاع را به گوش هر مخاطبی می‌رساند.

این تنها جدیدترین آمارها و تخمین‌ها در این رابطه است. روز گذشته به غیر از وزارت کار در ایالات متحده، وزارت بازرگانی هم با آمارهای جدید شوکی تازه به بازار وارد کرد. بر اساس آمار وزارت بازرگانی شدیدترین میزان کاهش ماهانه خرده فروشی‌ها در طول سی سال گذشته خبر داد و در همین رابطه بانک فدرال رزرو اعلام کرد که تولیدات صنعتی هم چشمگیرترین کاهش خود را از سال ۱۹۴۶ تاکنون به ثبت رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد آمار در حال افزایش تعداد بیکاران فرضیات جدیدی در رابطه با مدت زمان قرنطینه و دور کاری در این کشور و نیز محدودیت‌های فعالیت‌های تجاری به وجود آورده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده در این باره عنوان کرده است که به دلیل تاثیر حضور کارگران در امر تولید و آمارهای بعدی، نیاز است شرایط به زودی تسهیل شود. ترامپ در نشست خبری عصر چهارشنبه عنوان کرد که باید تعادل لازم در این زمینه برقرار شود و افراد به کار بازگردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیکاری نرخ بیکاری بیمه بیکاری بیکاران وزارت بازرگانی آمریکا وزارت کار آمریکا ویروس کرونا اخبار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت