Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌‌امسال هم کلونی بزرگ فلامینگوها در تالاب شادگان جوجه‌آوری دارند و ‌جوجه‌آوری ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان مشاهده شده است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شادگان، ‌امسال هم کلونی بزرگ فلامینگوها در تالاب شادگان جوجه‌آوری دارند، ‌جوجه‌آوری بیش از 10 هزار و 500 قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌مرکز کلونی جوجه‌آوری فلامینگوها در سال 1393 توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان شناسایی شد. این مکان که در دوردست‌ترین نقطه از سکونت انسانی و در کنار تالاب بین‌المللی شادگان و خورهای حوزه آبادان قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران قطعه فلامینگو جهت لانه‌گزینی و جوجه‌آوری است.

از سال 1393 تاکنون اداره حفاظت محیط زیست آبادان در فصل بهار این مکان را به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و جوجه‌آوری پایش می‌کند و در سال 99  نیز در دو شبانه‌روز در فروردین‌ماه این مکان مجددا پایش شد. طبق مشاهدات از فروردین امسال بالغ بر 10 هزار و 500 قطعه فلامینگو در خورهای حوزه آبادان جوجه‌آوری کرده‌اند. 

‌‌دلایل اصلی انتخاب این مکان برای جوجه‌آوری فلامینگو، شرایط آب و هوایی مناسب، وجود غذای کافی و از همه مهمتر امنیت و دوری از انسان است که باعث شده هر ساله هزاران قطعه فلامینگو برای جوجه‌آوری در این مکان جمع شوند.

انتهای پیام/‌ش

R1377/P/S6,57/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قطعه فلامینگو حوزه آبادان جوجه آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی

در این  همایش بزرگ طبیعت گردی و کوهپیمایی از تمام نقاط استان و استان‌های همجوار نیز خانواده‌ها شرکت کرده بودند.

در این فصل سال طبیعت زیبای منطقه کوهستانی یکانات واقع در یامچی همه را به جذب می‌کند.

نزدیک به ۲ هزار نفر در این همایش بزرگ طبیعت گردی و کوهپیمایی خانوادگی شر کت کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی