Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که این ارگانها در بوکان به سختی درگیر حفظ سلامتی مردم و مبارزه با کرونا بودند متاسفانه تعدادی از افراد به صورت هدفمند اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، طی هفته های گذشته، با شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران بسیاری از ارگانهای مهمی که می بایست تمام وقت خود را در راستای خدمات رسانی به مردم و مسافران در ایام نوروز انجام می دادند درگیر مبارزه جدی با این ویروس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بوکان نیز بسیاری از ارگانهای شهری در اوج برنامه ریزی برای استقبال از عید نوروز و همچنین ارائه خدمات شهری و جلوگیری از تخلفات شهری درگیر مبارزه با کوید ۱۹ شدند.

در حالی که این ارگانها در بوکان به سختی درگیر حفظ سلامتی مردم و مبارزه با کرونا بودند متاسفانه تعدادی از افراد به صورت هدفمند اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کردند که تا تنظیم این گزارش نیز همچنان این روند ادامه دارد.

بنا به گزارشات مردمی و همچنین مشاهدات نویسنده گزارش هم اکنون صدها ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق حاشیه ای شر بویژه زمین های مهندس رشیدی امیرآباد و ۳۰ متری اسلام اباد در حال اجرا است که می تواند بافت شهری بوکان را تغییر دهد.

بی شک حریم شهرها برای توسعه آتی شهرها درنظر گرفته شده است لذا باید به شکل فریز باقی بماند، اما متاسفانه این روند طی چند سال گذشته به صورت پراکنده و طی چند هفته قبل به صورت گسترده دست خوش تغییرات گسترده شده است.

ساخت و سازهای غیر مجاز شهری باعث آشتفتگی در شهر می شود و عزم و جدیت در همه دستگاههای متولی مانند شهرداری، نظام مهندسی و دیگر دستگاههای مرتبط باید به وجود آید تا شاهد گشایشی در این ناهنجاری مهم در حوزه مدیریت شهری باشیم.

با این حال برابر بعضی از آمارها تا کنون و از اواخر سال ۹۸ تا کنون بیش از ۵۰۰ پرونده در راستای تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در بوکان باز شده است که این ارقام غیر رسمی برای یکی از شهرهای مهم که دارای بیشترین مناطق حاشیه نشین در سطح استان می باشد می تواند فاجعه بار باشد.

در همین راستا سرپرست فرمانداری بوکان روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: لازم است همه ارگانهای مرتبط در این حوزه به صورت جدی پای کار بیایند تا بتوانیم به شکلی صحیح بر این مشکل فایق آییم.

لقمان خسرو پور ادامه داد: اماکانات شهرداری محدود است و به تنهایی توانایی برخورد با جریان ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر را ندارد، پس لازم است همه ارگانها در کنار هم پای کار باشند.

وی ادامه داد: باید با راه کار های کارشناسی شده و عملی کار را برای کسانی که کار غیر قانونی می کنند تنگ تر کنیم تا از این پس شاهد کاهش این تخلفات در حوزه شهری باشیم.

سرپرست فرمانداری بوکان تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی نسبت به در اختیار گذاشتن اکیپ مستقل پلیس ساختمانی جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستاهای حریم شهر با هماهنگی بخشداری‌ها و دهیاران اقدام و دادستان عمومی و انقلاب بوکان و فرماندهی نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را در این خصوص معمول نمایند (در ضمن منبعد مسئولیت ساخت و سازها در مناطق روستائی مستقیماً برعهده دهیاران خواهد بود و امنیت نیروهای مستقر در محل تخریب ساختمان‌های غیر مجاز به عهده نیروی انتظامی می‌باشد)

وی عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با هماهنگی فرمانداری و ناحیه سوخت بوکان، نسبت به برگزاری جلسه هم اندیشی با صاحبان بیل مکانیکی‌ها و چرثقیل‌ها در جهت عدم مشارکت در ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر و روستاهای شهرستان اقدام نمایند. شایان ذکر است در خصوص گزارش مشارکت بیل مکانیکی‌ها، سوخت تخصیصی این دستگاه‌ها قطع خواهد شد.

رئیس شورای شهر بوکان نیز عنوان کرد: مردم به هیچ وجه دوست ندارند قانون را دور بزنند ولی مسئولان نیز می بایست تسهیلات قانونی و همچنین مشوق های برای مردم در نظر بگیرند.

همگام با رشد روزافزون جمعیت و توسعه شهرنشینی، مردم با مشکلاتی، ازجمله کمبود مسکن و سایر خدمات رفاهی روبه رو هستند که همین امر خود به نوعی عامل افزایش تخلفات ساختمانی در شهرها شده است.

این معضل به علت عدم نظارت کافی بر ساخت و سازهای شهری هر روز نسبت به قبل بیشتر شده و پیامدهای ناشی از آن رو به افزایش است.

به طور کلی می توان گفت علت بروز تخلفات ساختمانی، نقص در قوانین ساخت و ساز شهری و عدم نظارت درست بر آن و ضعف دستگاه های اجرایی مربوطه در مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز است.

تخلفات ساختمانی پیامدهای اقتصادی واجتماعی بسیار زیادی دارد و یکی دیگر از مهمترین پیامدهایی که بر اثر تخلفات ساختمانی با آن مواجه هستیم، افزایش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله و بلایای طبیعی است.

برنامه ریزی و عزم ملی در سطوح بالادستی و توجه به آن، التزام و نظارت بیشتر بر اجرای قوانین در جامعه و آگاه سازی و ارتقای دانش و فرهنگ عمومی از راهکار مشخص برای کاهش و یا جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان و کشور است.

در همین حوزه نیز معاون دادستان بوکان عنوان کرد: برای جلوگیری از این تخلفات در حوزه ساخت و ساز لازم است نظارت ها بیش تر از گذشته افزایش یابد.

متاسفانه پدیده شوم تخلفات بی شمار ساخت ساز‌های غیرمجاز در شهر، معضلی است که بازنده آن مردم و شهرداری و برنده آن سودجویان ساخت ساز‌های غیرمجاز هستند که لازم است به جد هم مردم و هم مدیران شهری بااقدامات عملی و کارشناسی شده این معضل را برای همیشه در شهر بوکان ریشه کن کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیر مجاز تخلفات ساختمانی غیر مجاز تخلفات ساخت غیر مجاز ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  مهرداد حسن‌زاده قرارگرفتن و رفت و آمد در مسیل‌ها را بسیار خطرآفرین اعلام کرد و گفت: در این مدت مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای، رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب وجود دارد.

وی گفت: مردم در شهرستان‌های سراسر استان و جزایر، از رفت و آمد غیرضروری، تفریحات دریایی، رفت و آمد یا توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند همچنین دریانوردان و صیادان از رفت و آمد با شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنما ها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز محتمل است، که لازم است مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و در مسیر آبنما نیز رفت و آمد نکنند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید؛ بارش باران در هرمزگان
بارش باران از دیروز در استان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند